Inspiratie
De dagelijkse essentie van gastvrijheid
Of je nu werkt bij DLA Piper of gewoon een bezoek brengt aan het kantoor aan de Zuidas, de sfeer bij dit multinationale advocatenkantoor is buitengewoon warm, mede dankzij de Hospitality Desk van bouwens&. Als je denkt dat een receptie gewoon een balie is met een receptionist erachter, dan is het tijd om het Amsterdamse kantoor van DLA Piper te bezoeken. Hier zou je zomaar het gevoel kunnen krijgen dat het hospitality team je verwacht. En dat is ook zo: de gastheren en -vrouwen weten wie je bent en wat je nodig hebt. Opgeleid door bouwens&, een toonaangevende expert in hospitality en facility management, zorgen zij ervoor dat elke werkdag bij DLA Piper op rolletjes loopt.
Lees meerHoe maakt bouwens& Integrated Facility Management mogelijk?
Het selecteren van geschikte leveranciers voor facilitaire diensten in uw kantoor kan tijdrovend en uitdagend zijn. Overweegt u afzonderlijke dienstverleners voor elke facilitaire taak? Of geeft u de voorkeur aan één leverancier die een geïntegreerde oplossing kan bieden? Beide benaderingen hebben specifieke kenmerken. De optimale keuze hangt vooral af van de wensen en situatie van uw bedrijf. Dit artikel bespreekt de praktijk en voordelen van het geïntegreerde aanbod: Integrated Facility Management.
Lees meerTour d’Armonia: samen fietsen tegen kanker
Op 22 september ruilen zowel onze medewerkers als onze opdrachtgevers en partners de bureaustoelen in voor fietszadels: samen rijden we de Tour d’Armonia!
Lees meerbouwens& Pride 2023: de vrijheid jezelf te kunnen zijn
Pride Amsterdam van 1 t/m 6 augustus 2023 is niet zomaar een evenement. Het staat symbool voor de open en tolerante stad die Amsterdam wil zijn. De betekenis van Pride - de vrijheid jezelf te kunnen zijn - sluit aan op waar we bij bouwens& voor staan.
Lees meerVan studentenposter tot sterk merk: bouwens& bestaat 20 jaar
Als 16-jarige gastheer in het uitvaartcentrum van zijn vader ontdekte Michael Bouwens de kracht van persoonlijke dienstverlening. Zijn volgende bijbaan leidde ertoe dat hij zich ontpopte tot facilitair dienstverlener.
Lees meerWereld Kinderkankerdag 2023
Vandaag is het Wereld Kinderkankerdag - een dag waarop we alle jonge kankerpatiënten in het zonnetje zetten.
Lees meerEerste FM Nieuwjaarsborrel biedt (sterren)stof tot nadenken
Een Kinepolis-bioscoopzaal in Westfield Mall of The Netherlands, één van onze meest on-Nederlandse opdrachtgevers, vormde onlangs het ideale toneel voor onze eerste Facilitair Management Nieuwjaarsborrel. Eregast André Kuipers zette het witte doek in voor een presentatie van formaat.
Lees meerEerste Winter Party een groot succes!
Vrijdag de dertiende een ongeluksdag? Niet voor onze medewerkers, met wie we op 13 januari een jaar inluidden dat ons juist veel geluk belooft te brengen. Nadat covid-19 de traditionele Summer Party drie jaar op een rij onmogelijk maakte, trapten we 2023 op een heerlijke manier samen af.
Lees meer2022 bedankt, 2023 kom maar op!
Nu het jaar ten einde loopt blikt Michael Bouwens graag terug op 2022 en alles wat we samen hebben bereikt. Na een afwachtend eerste kwartaal is het voor bouwens& een geweldig jaar geworden, met een groei van bijna 20%.
Lees meerJanneke Vink nieuwe Finance Manager van bouwens&
Het team van bouwens& is op 1 september uitgebreid met de kwaliteiten en ervaring van Finance Manager Janneke Vink.
Lees meerArmonia neemt Receptel over
Armonia Group neemt Receptel, marktleider in hospitality en receptiediensten in België, over. Receptel bestaat sinds 2000 en was eigendom van RGF Staffing.
Lees meer'Beveiligers, receptionisten en schoonmaak zijn te afhankelijk van de goede wil van opdrachtgevers’
Om salarissen van beveiligingsmedewerkers en andere facilitaire dienstverleners op peil te brengen en te houden, zijn afspraken nodig met de bedrijven die de medewerkers inhuren. Dat hoeft niet ingewikkeld te zijn, schrijft Michael Bouwens.
Lees meerNooit meer “just another day at the office”!
Op de moderne, uitdagende arbeidsmarkt is de strijd om de beste mensen heviger dan ooit. Getalenteerde en goed opgeleide werknemers hebben vaak een ruime keuze aan banen en verwachten van werkgevers een optimale werkomgeving. Daarnaast is de terugkeer naar kantoor na Corona zeker niet overal vanzelfsprekend. Bij bouwens& kennen wij deze uitdagingen en weten we hoe je een kantoor creëert waar medewerkers én gasten graag (terug)komen.
Lees meerFamiliebedrijf Armonia zet nu ook voet aan de grond in Nederland
Eind 2021 zijn het Nederlandse bouwens& en de Belgisch-Luxemburgse tak van Armonia gefuseerd. Sindsdien is bouwens& het Benelux-merk van de multinational uit Parijs. Een uitgelezen moment om te spreken met Guillaume Amar (CEO van Armonia) en Michael Bouwens (Directeur in de Benelux). Ze bespreken het familiebedrijf, de strategie, en Europese ontwikkelingen.
Lees meerPrinses Máxima Centrum kiest wederom voor bouwens&
Het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie heeft onlangs het contract voor de beveiligingsdiensten met bouwens& verlengd. Sinds 2018 ondersteunen de Beveiligers Plus van bouwens& de artsen, verpleegkundigen en onderzoekers van het centrum bij hun missie: ieder kind met kanker genezen, met een optimale kwaliteit van leven.
Lees meerBouwens& keert terug naar Amsterdam-Zuid
Wij verhuizen naar een nieuw kantoor! En wel naar een karakteristiek, historisch pand in het hart van Amsterdam-Zuid.
Lees meerMichael Bouwens in de Zuidas Today Talkshow
Op vrijdag 28 januari 2022 was Michael Bouwens te gast bij de Zuidas Today talkshow. Host Ruth Jansen vroeg hem naar de geschiedenis, het heden en de toekomst van bouwens&.
Lees meerKerst in veranderlijke tijden
Wij wensen jou en iedereen in jouw omgeving een liefdevolle Kerst en een gezond en betekenisvol 2022.
Lees meerBouwens& en Armonia fuseren
Het Nederlandse bouwens& en de Belgisch-Luxemburgse tak van Armonia zijn gefuseerd. De combinatie gaat in de Benelux verder als bouwens& en zal worden geleid door Michael Bouwens, CEO en oprichter van bouwens&.
Lees meerBouwens& benoemt Katinka Haeck-Lemmen tot Chief Commercial Officer
Katinka Haeck-Lemmen (45) treedt per 1 december 2021 aan als Chief Commercial Officer van bouwens&.
Lees meerVoormalige directiechauffeur Bram (75): “Ik kijk terug op de mooiste tijd van mijn leven.”
Dit jaar nam Bram (75) afscheid als directiechauffeur bij Bouwens Chauffeursdiensten. De afgelopen dertien jaar reed hij praktisch iedere dag van de week de CFO van een Nederlandse multinational door binnen- en buitenland.
Lees meerTerug naar kantoor met EVA
In het nieuwe tijdperk van hybride werken is het kantoor een inspirerende ontmoetingsplek. Hospitality wordt er dé verbindende factor tussen mensen. EVA helpt facilitair managers hierbij. Zij maakt hospitality écht bijzonder.
Lees meerNieuwe website Bouwens Chauffeursdiensten: high-end service en 100% klimaatneutraal directievervoer
Bij Bouwens Chauffeursdiensten hebben we zeker niet stil gezeten tijdens de coronapandemie. Integendeel, we hebben een nieuwe website, een nieuw online reserveringssysteem en bieden 100% klimaatneutraal directievervoer.
Lees meer"Een game changer voor facilitair managers”
ARRIVED@ is de eerste app die facilitair management, facilitaire leveranciers, medewerkers en bezoekers direct met elkaar verbindt.
Lees meerBouwens& presenteert: de Multifunctionele Desk
Het kantoor wordt een ontmoetingsplek, dat is duidelijk. COO Tessa de Grijff vertelt in dit kader over de Multifunctionele Desk: "Het is de receptie van de toekomst."
Lees meer“Bouwens& is een eigenwijs bedrijf - in de meest positieve zin.”
Bij bouwens& stoppen ze veel tijd in het vinden van de juiste mensen. En niet voor niks: de medewerkers zijn de belangrijkste asset van het bedrijf. COO Tessa de Grijff ging in gesprek met psycholoog en adviseur Guus Mannaerts, die bouwens& sinds jaar en dag ondersteunt op het gebied van human resources.
Lees meerNieuwe koers voor bouwens&: “We kiezen voor mens én technologie”
Al ruim tien jaar is bouwens& leidend op het gebied van hospitality en facilitaire dienstverlening. In april besloot het bedrijf de koers bij te stellen. Oprichter en CEO Michael Bouwens en COO Tessa de Grijff vertellen er meer over.
Lees meerNieuwe strategie
“Onze missie is niet veranderd, maar we beseffen ons dat we altijd moeten blijven nadenken over hoe we deze invullen. ...
Facilitair Management 3.0
Tijdens een digitale bijeenkomst bespraken wij met het facilitair management van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) de impact van COVID-19 op de wereld van facilitaire dienstverlening. Wat is er gebeurd, wat is er veranderd en hoe ziet de toekomst eruit? Een korte terugblik met een aantal bevindingen.
Lees meerDe Facility Manager als digitale regisseur - Inspiratie voor de toekomst
Datagedreven facility management draagt substantieel bij aan de resultaten van kernactiviteiten en steeds meer bedrijven beseffen dit. Download de whitepaper en ontdek hoe ook jullie kunnen kiezen voor de facilitaire dienstverlening van de toekomst.
Lees meerEfficiënte implementatie van een unieke klantbeleving in je facility management (handleiding)
De Customer Experience (CX), oftewel de totale beleving van bezoekers, is waar het in het kantoor van de toekomst om draait. Hoe bereikt jullie facilitaire dienstverlening een unieke Customer Experience? Het antwoord lees je in deze handleiding.
Lees meerOnzichtbaar en onmisbaar
Eén van de positieve bijverschijnselen van deze pandemie is dat de onmisbaarheid van verpleegkundigen, artsen, wetenschappers, politiemensen en zeker ook beveiligers weer eens goed zichtbaar wordt.
Lees meerAvondbeveiligers - een veilige omgeving op de stille uren
Avondbeveiligers zijn zeer ervaren en gediplomeerde beveiligers die op de stille uren over uw medewerkers, gebouwen en bezittingen waken.
Lees meerDe specialist is aan zet
Tessa de Grijff (COO) schrijft over de verschuiving in de facilitaire markt van grote, full-service IFM-dienstverleners naar specialisten.
Lees meerVier suggesties om je kantoor future-proof in te richten
Het kantoor verandert snel van een reguliere werkomgeving in een moderne ontmoetingsplek. Hoe faciliteren jullie medewerkers en gasten optimaal in de kantooromgeving van het nieuwe normaal? Hoe maken jullie van hospitality en dienstverlening een usp?
Lees meer“Het kantoor wordt alleen maar belangrijker”
Facto, platform voor facility management en huisvesting, vroeg Michael Bouwens naar de facilitaire trends voor 2021.
Lees meerBedrijven werken nog onvoldoende aan coronaproof kantoor
In een opiniestuk op FD.nl moet volgens Michael Bouwens het aanbieden van een gezonde en veilige kantooromgeving indien nodig wettelijk verplicht worden gemaakt, en afdwingbaar.
Lees meerCompenseer fysieke afstand met bewuste persoonlijke verbinding
Onlangs werd Michael Bouwens door RetailTrends gevraagd om zijn mening te geven over gastvrijheid en social distancing in de retail.
Lees meerbouwens& multi-tenant gebouwen
Tessa de Grijff is COO bij bouwens&, specialist op het gebied van hospitality- en beveiligingsdiensten. Zij vertelt over het bijzondere karakter ...
bouwens& guest journey
Kirsten Stoeltie is Manager Operations bij bouwens&, marktleider in hospitality- en receptiediensten. Zij vertelt hoe de perfecte guest journey eruit ziet ...
bouwens& outsourcen receptiediensten
Eva Varenina is Manager Operations bij bouwens&, marktleider in hospitality- en receptiediensten. Zij vertelt over de voordelen van het outsourcen van ...
Bouwens& in top facilitaire dienstverleners
Facto Magazine presenteerde deze zomer de resultaten van haar 'Partner of Choice 2020' onderzoek met een fraaie notering van bouwens& in de top tien.
Lees meerbouwens& beveiliging in de zorg
Sander van Breukelen is Security Manager bij bouwens&, marktleider in hospitality- en beveiligingsdiensten. Bouwens& is onder meer actief in het ...
bouwens& wow-factor
Michael Bouwens is oprichter en CEO van bouwens&, specialist op het gebied van hospitality- en receptiediensten. Bekijk de video om ...
bouwens& diversiteit
Tessa de Grijff is COO van bouwens&, specialist op het gebied van hospitality- en beveiligingsdiensten. Zij legt uit waarom diversiteit ...
#5 - Het kantoor wordt een professioneel clubhuis
Door corona verandert de rol van het kantoor: van functionele werkomgeving naar inspirerende ontmoetingsplek. Zo’n kantoor is het ‘clubhuis’ van een bedrijf.
Lees meerBNR De Ochtendspits over receptiediensten in het anderhalve meter kantoor
Langzamerhand gaan steeds meer bedrijven open. Dat betekent dat er weer gasten ontvangen moeten worden in het kantoorgebouw. Maar hoe gaat dat in zijn werk op anderhalve meter? Presentator Bas van Werven praat erover met Michael Bouwens.
Lees meerAnderhalvemeterwerktbeter.nl: tips en advies voor het kantoorleven in een nieuwe realiteit
Anderhalvemeterwerktbeter.nl helpt iedereen die op kantoor werkt - achter een bureau of de receptie, maar ook in de facilitaire dienst, schoonmaak en catering - om te gaan met de realiteit van samenwerken in de anderhalve-meter-economie.
Lees meer#4 - De blik vooruit!
Voor mensen die van nature optimistisch zijn - en daar hoor ik ook bij - valt het in deze tijd niet mee te focussen op zaken die wél goed gaan. Toch heb ik er een persoonlijke leefregel van gemaakt om het glas op ieder moment te zien als halfvol. Juist nu!
Lees meer#3 - Solidariteit
Het is in uitdagende tijden dat je mensen écht leert kennen. In termen van samenwerking en partnerschap gebeuren er momenteel dan ook interessante dingen.
Lees meerUpdate coronavirus
COVID-19 - ook wel het nieuwe Corona virus - heeft wereldwijd enorme impact. Wij volgen ontwikkelingen met betrekking tot deze uitbraak op de voet.
Lees meer#2 - Semper paratus
Het is niet overdreven te zeggen dat de voorwaarden om succesvol te zijn als ondernemer mij met de paplepel zijn ingegoten. Let wel: met succesvol bedoel ik niet het behalen van een bepaalde financiële status, aanzien of positie. Voor mij betekent...
Lees meer#1 - Make Your Bed
Een van de kenmerken van deze tijd is zonder twijfel dat we ongeduldiger zijn dan ooit. Alles moet snel. Alles moet nu. Als we iets willen aanschaffen willen we het niet alleen in twee minuten online kunnen vinden, maar het moet ook binnen een dag in huis zijn. Lukt dat niet...
Lees meerDe Wet Arbeidsmarkt in Balans kan banen gaan kosten
Op 1 januari 2020 treedt de Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) in werking. Die heeft grote gevolgen.
Lees meerJoey de Bruin genomineerd voor V-factor
Joey de Bruin, Security Host en Teamleider bij Mall of the Netherlands, is genomineerd voor de V-factor, de jaarlijkse verkiezing voor beveiliger van het jaar.
Lees meerNationale MeewerkWeek bij bouwens&: ervaringen en bevindingen
Van 9 t/m 13 september 2019 was het in heel Nederland Nationale MeewerkWeek. Ook bouwens& deed dit jaar mee.
Lees meerAfschaffen BPM-teruggave: moeten we dat laten gebeuren?
Vanaf 1 januari 2020 haalt de overheid een streep door de teruggave van BPM voor auto’s die worden gebruikt voor personenvervoer of - meer specifiek - directievervoer.
Lees meer"Schiphol laat beveiligers in de kou staan"
Security Management, onafhankelijk platform over professionele beveiliging, publiceerde een opiniestuk van Michael Bouwens over de onenigheid tussen Schiphol en de FNV over de eisen voor aanbesteding van de beveiliging op de luchthaven.
Lees meerNationale MeewerkWeek 2019: zij aan zij met collega’s op de werkvloer
Van 9 t/m 13 september 2019 is het Nationale MeewerkWeek. Directies en management van bedrijven die hechten aan goed werkgeverschap gaan de werkvloer op om zij aan de zij te werken met hun medewerkers. Natuurlijk doet bouwens& ook mee.
Lees meerBouwens& exclusief hospitality-partner van SAIL Amsterdam 2020
Tijdens het grootste nautische evenement ter wereld zijn ruim 50 hosts en hostesses van bouwens& actief op vier hoofdlocaties van SAIL, waaronder SAIL-Village.
Lees meerOnzichtbaar, maar voelbaar aanwezig
Beveiligers brengen rust, vaak zonder dat dit direct wordt opgemerkt. Het is wat Michael Bouwens betreft één van de kenmerken van een professionele beveiliger: je voelt dat hij of zij aanwezig is, zonder dat je je daar echt bewust van bent.
Lees meerMichael Bouwens bij BNR Groeihelden: "Wij blijven focussen op goed werkgeverschap"
Extra omzet. Meer medewerkers. Nieuwe markten. Hogere winsten. In BNR Groeihelden vertellen ondernemers hoe zij hun bedrijf laten groeien. Michael Bouwens over het succes van bouwens&.
Lees meerSecurity Hosts van bouwens& aan de slag in Stadshart Amstelveen
Met een team van beveiligingsprofessionals draagt bouwens& vanaf 1 maart 2019 bij aan het winkelplezier én de veiligheid van gasten in het winkelcentrum.
Lees meer