Inspiratie
Prinses Máxima Centrum kiest wederom voor bouwens&
Het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie heeft onlangs het contract voor de beveiligingsdiensten met bouwens& verlengd. Sinds 2018 ondersteunen de Beveiligers Plus van bouwens& de artsen, verpleegkundigen en onderzoekers van het centrum bij hun missie: ieder kind met kanker genezen, met een optimale kwaliteit van leven.
Lees meerBouwens& keert terug naar Amsterdam-Zuid
Wij verhuizen naar een nieuw kantoor! En wel naar een karakteristiek, historisch pand in het hart van Amsterdam-Zuid. Daarmee keren we terug naar het stadsdeel dat al sinds de oprichting belangrijk is voor bouwens&.
Lees meerHogeschool Utrecht kiest voor Beveiliger Plus van bouwens&
Hogeschool Utrecht maakt vanaf 1 maart 2022 gebruik van de beveiligings- en portiersdiensten van bouwens&. De komende jaren gaat bouwens& de onderwijsinstelling ondersteunen met een moderne oplossing: de Beveiliger Plus.
Lees meerMichael Bouwens in de Zuidas Today Talkshow
Op vrijdag 28 januari 2022 was Michael Bouwens te gast bij de Zuidas Today talkshow. Host Ruth Jansen vroeg hem naar de geschiedenis, het heden en de toekomst van bouwens&.
Lees meerKerst in veranderlijke tijden
Wij wensen jou en iedereen in jouw omgeving een liefdevolle Kerst en een gezond en betekenisvol 2022.
Lees meerBouwens& en Armonia fuseren
Het Nederlandse bouwens& en de Belgisch-Luxemburgse tak van Armonia zijn gefuseerd. De combinatie gaat in de Benelux verder als bouwens& en zal worden geleid door Michael Bouwens, CEO en oprichter van bouwens&.
Lees meerBouwens& benoemt Katinka Haeck-Lemmen tot Chief Commercial Officer
Katinka Haeck-Lemmen (45) treedt per 1 december 2021 aan als Chief Commercial Officer van bouwens&. Zij wordt bij de hospitality en facilitaire dienstverlener verantwoordelijk voor alle salesactiviteiten.
Lees meerVoormalige directiechauffeur Bram (75): “Ik kijk terug op de mooiste tijd van mijn leven.”
Dit jaar nam Bram (75) afscheid als directiechauffeur bij Bouwens Chauffeursdiensten. De afgelopen dertien jaar reed hij praktisch iedere dag van de week de CFO van een Nederlandse multinational door binnen- en buitenland.
Lees meerTerug naar kantoor met EVA
In het nieuwe tijdperk van hybride werken is het kantoor een inspirerende ontmoetingsplek. Hospitality wordt er dé verbindende factor tussen mensen. EVA helpt facilitair managers hierbij. Zij maakt hospitality écht bijzonder.
Lees meerNieuwe website Bouwens Chauffeursdiensten: high-end service en 100% klimaatneutraal directievervoer
Bij Bouwens Chauffeursdiensten hebben we zeker niet stil gezeten tijdens de coronapandemie. Integendeel, we hebben een nieuwe website, een nieuw online reserveringssysteem en bieden 100% klimaatneutraal directievervoer.
Lees meer"Een game changer voor facilitair managers”
ARRIVED@ is de eerste app die facilitair management, facilitaire leveranciers, medewerkers en bezoekers direct met elkaar verbindt.
Lees meerBouwens& presenteert: de Multifunctionele Desk
Het kantoor wordt een ontmoetingsplek, dat is duidelijk. COO Tessa de Grijff vertelt in dit kader over de Multifunctionele Desk: "Het is de receptie van de toekomst."
Lees meer“Bouwens& is een eigenwijs bedrijf - in de meest positieve zin.”
Bij bouwens& stoppen ze veel tijd in het vinden van de juiste mensen. En niet voor niks: de medewerkers zijn de belangrijkste asset van het bedrijf. COO Tessa de Grijff ging in gesprek met psycholoog en adviseur Guus Mannaerts, die bouwens& sinds jaar en dag ondersteunt op het gebied van human resources.
Lees meerNieuwe koers voor bouwens&: “We kiezen voor mens én technologie”
Al ruim tien jaar is bouwens& leidend op het gebied van hospitality en facilitaire dienstverlening. In april besloot het bedrijf de koers bij te stellen. Oprichter en CEO Michael Bouwens en COO Tessa de Grijff vertellen er meer over.
Lees meerNieuwe strategie
“Onze missie is niet veranderd, maar we beseffen ons dat we altijd moeten blijven nadenken over hoe we deze invullen. ...
De Facility Manager als digitale regisseur - Inspiratie voor de toekomst
Datagedreven facility management draagt substantieel bij aan de resultaten van kernactiviteiten en steeds meer bedrijven beseffen dit. Download de whitepaper en ontdek hoe ook jullie kunnen kiezen voor de facilitaire dienstverlening van de toekomst.
Lees meerFacilitair Management 3.0
Tijdens een digitale bijeenkomst bespraken wij met het facilitair management van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) de impact van COVID-19 op de wereld van facilitaire dienstverlening. Wat is er gebeurd, wat is er veranderd en hoe ziet de toekomst eruit? Een korte terugblik met een aantal bevindingen.
Lees meerEfficiënte implementatie van een unieke klantbeleving in je facility management (handleiding)
De Customer Experience (CX), oftewel de totale beleving van bezoekers, is waar het in het kantoor van de toekomst om draait. Hoe bereikt jullie facilitaire dienstverlening een unieke Customer Experience? Het antwoord lees je in deze handleiding.
Lees meerOnzichtbaar en onmisbaar
Eén van de positieve bijverschijnselen van deze pandemie is dat de onmisbaarheid van verpleegkundigen, artsen, wetenschappers, politiemensen en zeker ook beveiligers weer eens goed zichtbaar wordt.
Lees meerAvondbeveiligers - een veilige omgeving op de stille uren
Avondbeveiligers zijn zeer ervaren en gediplomeerde beveiligers die op de stille uren over uw medewerkers, gebouwen en bezittingen waken.
Lees meerDe specialist is aan zet
Tessa de Grijff (COO) schrijft over de verschuiving in de facilitaire markt van grote, full-service IFM-dienstverleners naar specialisten.
Lees meerVier suggesties om je kantoor future-proof in te richten
Het kantoor verandert snel van een reguliere werkomgeving in een moderne ontmoetingsplek. Hoe faciliteren jullie medewerkers en gasten optimaal in de kantooromgeving van het nieuwe normaal? Hoe maken jullie van hospitality en dienstverlening een usp?
Lees meer“Het kantoor wordt alleen maar belangrijker”
Facto, platform voor facility management en huisvesting, vroeg Michael Bouwens naar de facilitaire trends voor 2021.
Lees meerBedrijven werken nog onvoldoende aan coronaproof kantoor
In een opiniestuk op FD.nl moet volgens Michael Bouwens het aanbieden van een gezonde en veilige kantooromgeving indien nodig wettelijk verplicht worden gemaakt, en afdwingbaar.
Lees meerCompenseer fysieke afstand met bewuste persoonlijke verbinding
Onlangs werd Michael Bouwens door RetailTrends gevraagd om zijn mening te geven over gastvrijheid en social distancing in de retail.
Lees meerbouwens& multi-tenant gebouwen
Tessa de Grijff is COO bij bouwens&, specialist op het gebied van hospitality- en beveiligingsdiensten. Zij vertelt over het bijzondere karakter ...
bouwens& guest journey
Kirsten Stoeltie is Manager Operations bij bouwens&, marktleider in hospitality- en receptiediensten. Zij vertelt hoe de perfecte guest journey eruit ziet ...
bouwens& outsourcen receptiediensten
Eva Varenina is Manager Operations bij bouwens&, marktleider in hospitality- en receptiediensten. Zij vertelt over de voordelen van het outsourcen van ...
Bouwens& in top facilitaire dienstverleners
Facto Magazine presenteerde deze zomer de resultaten van haar 'Partner of Choice 2020' onderzoek met een fraaie notering van bouwens& in de top tien.
Lees meerbouwens& beveiliging in de zorg
Sander van Breukelen is Security Manager bij bouwens&, marktleider in hospitality- en beveiligingsdiensten. Bouwens& is onder meer actief in het ...
bouwens& wow-factor
Michael Bouwens is oprichter en CEO van bouwens&, specialist op het gebied van hospitality- en receptiediensten. Bekijk de video om ...
bouwens& diversiteit
Tessa de Grijff is COO van bouwens&, specialist op het gebied van hospitality- en beveiligingsdiensten. Zij legt uit waarom diversiteit ...
#5 - Het kantoor wordt een professioneel clubhuis
Door corona verandert de rol van het kantoor: van functionele werkomgeving naar inspirerende ontmoetingsplek. Zo’n kantoor is het ‘clubhuis’ van een bedrijf.
Lees meerBNR De Ochtendspits over receptiediensten in het anderhalve meter kantoor
Langzamerhand gaan steeds meer bedrijven open. Dat betekent dat er weer gasten ontvangen moeten worden in het kantoorgebouw. Maar hoe gaat dat in zijn werk op anderhalve meter? Presentator Bas van Werven praat erover met Michael Bouwens.
Lees meerAnderhalvemeterwerktbeter.nl: tips en advies voor het kantoorleven in een nieuwe realiteit
Anderhalvemeterwerktbeter.nl helpt iedereen die op kantoor werkt - achter een bureau of de receptie, maar ook in de facilitaire dienst, schoonmaak en catering - om te gaan met de realiteit van samenwerken in de anderhalve-meter-economie.
Lees meer#4 - De blik vooruit!
Voor mensen die van nature optimistisch zijn - en daar hoor ik ook bij - valt het in deze tijd niet mee te focussen op zaken die wél goed gaan. Toch heb ik er een persoonlijke leefregel van gemaakt om het glas op ieder moment te zien als halfvol. Juist nu!
Lees meer#3 - Solidariteit
Het is in uitdagende tijden dat je mensen écht leert kennen. In termen van samenwerking en partnerschap gebeuren er momenteel dan ook interessante dingen.
Lees meerUpdate coronavirus
COVID-19 - ook wel het nieuwe Corona virus - heeft wereldwijd enorme impact. Wij volgen ontwikkelingen met betrekking tot deze uitbraak op de voet.
Lees meer#2 - Semper paratus
Het is niet overdreven te zeggen dat de voorwaarden om succesvol te zijn als ondernemer mij met de paplepel zijn ingegoten. Let wel: met succesvol bedoel ik niet het behalen van een bepaalde financiële status, aanzien of positie. Voor mij betekent...
Lees meer#1 - Make Your Bed
Een van de kenmerken van deze tijd is zonder twijfel dat we ongeduldiger zijn dan ooit. Alles moet snel. Alles moet nu. Als we iets willen aanschaffen willen we het niet alleen in twee minuten online kunnen vinden, maar het moet ook binnen een dag in huis zijn. Lukt dat niet...
Lees meerDe Wet Arbeidsmarkt in Balans kan banen gaan kosten
Op 1 januari 2020 treedt de Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) in werking. Die heeft grote gevolgen.
Lees meerJoey de Bruin genomineerd voor V-factor
Joey de Bruin, Security Host en Teamleider bij Mall of the Netherlands, is genomineerd voor de V-factor, de jaarlijkse verkiezing voor beveiliger van het jaar.
Lees meerNationale MeewerkWeek bij bouwens&: ervaringen en bevindingen
Van 9 t/m 13 september 2019 was het in heel Nederland Nationale MeewerkWeek. Ook bouwens& deed dit jaar mee.
Lees meerAfschaffen BPM-teruggave: moeten we dat laten gebeuren?
Vanaf 1 januari 2020 haalt de overheid een streep door de teruggave van BPM voor auto’s die worden gebruikt voor personenvervoer of - meer specifiek - directievervoer.
Lees meer"Schiphol laat beveiligers in de kou staan"
Security Management, onafhankelijk platform over professionele beveiliging, publiceerde een opiniestuk van Michael Bouwens over de onenigheid tussen Schiphol en de FNV over de eisen voor aanbesteding van de beveiliging op de luchthaven.
Lees meerNationale MeewerkWeek 2019: zij aan zij met collega’s op de werkvloer
Van 9 t/m 13 september 2019 is het Nationale MeewerkWeek. Directies en management van bedrijven die hechten aan goed werkgeverschap gaan de werkvloer op om zij aan de zij te werken met hun medewerkers. Natuurlijk doet bouwens& ook mee.
Lees meerBouwens& exclusief hospitality-partner van SAIL Amsterdam 2020
Tijdens het grootste nautische evenement ter wereld zijn ruim 50 hosts en hostesses van bouwens& actief op vier hoofdlocaties van SAIL, waaronder SAIL-Village.
Lees meerOnzichtbaar, maar voelbaar aanwezig
Beveiligers brengen rust, vaak zonder dat dit direct wordt opgemerkt. Het is wat Michael Bouwens betreft één van de kenmerken van een professionele beveiliger: je voelt dat hij of zij aanwezig is, zonder dat je je daar echt bewust van bent.
Lees meerMichael Bouwens bij BNR Groeihelden: "Wij blijven focussen op goed werkgeverschap"
Extra omzet. Meer medewerkers. Nieuwe markten. Hogere winsten. In BNR Groeihelden vertellen ondernemers hoe zij hun bedrijf laten groeien. Michael Bouwens over het succes van bouwens&.
Lees meerSecurity Hosts van bouwens& aan de slag in Stadshart Amstelveen
Met een team van beveiligingsprofessionals draagt bouwens& vanaf 1 maart 2019 bij aan het winkelplezier én de veiligheid van gasten in het winkelcentrum.
Lees meerBelangstelling voor de mens, ook achter het stuur
Net als de rest van Nederland schrok ik van de berichtgeving over het grote aantal - soms dodelijke - ongevallen waar Uber-chauffeurs bij betrokken zijn. Een belangrijke oorzaak lijkt de grote werkdruk te zijn waar de chauffeurs permanent aan blootstaan. Zij worden geacht zo efficiënt mogelijk te werken, daarbij geholpen door de Uber-app.
Lees meerEen blik op 2019: menselijk als overtreffende trap van gastvrij
Het is bijna 2019. Een goed moment om eens vooruit te kijken. Wat gaat er volgend jaar gebeuren in de facilitaire sector? Wat zijn opvallende ontwikkelingen en trends?
Lees meerBOVAG kiest voor facilitaire diensten van bouwens&
BOVAG heeft bouwens& ingeschakeld voor het verzorgen van professionele receptiediensten en ondersteuning van haar vergadercentrum.
Lees meerBezoekersregistratie aan de receptie
Het is belangrijk om een systeem te hebben dat bijhoudt wie er wanneer in het kantoor aanwezig is. Sander van Breukelen, Security Manager bij bouwens&, legt uit waarom bezoekersregistratie volgens hem altijd nut heeft.
Lees meerDe juiste voorwaarden voor het creëren van een topbeveiliger
Hoe maak je van iemand die in de basis geschikt is om beveiliger te zijn de allerbeste beveiliger? Voor Michael Bouwens zijn er drie randvoorwaarden om mensen in het vak te laten excelleren.
Lees meerFlexibele Receptioniste bij bouwens&
Alhoewel opdrachtgevers en kantoren nogal van elkaar kunnen verschillen, heb je als Flexibele Receptioniste uiteraard wel een bepaald basispakket aan taken en verantwoordelijkheden.
Lees meerNieuwe CAO Particuliere Beveiliging gaat sector en haar klanten schaden
Natuurlijk lijkt de uitkomst van de recente cao-onderhandelingen in de beveiligingsbranche in beginsel goed nieuws voor zo'n 30.000 beveiligers. Een ogenschijnlijke overwinning. Maar de gevolgen missen elke realiteitszin.
Lees meerSummer Party wederom groot succes!
Op vrijdag 31 augustus 2018 kwamen onze mensen bij elkaar voor de 3e editie van de Summer Party.
Lees meerbouwens& summer party 2018
Bekijk de video van de derde editie van de jaarlijkse Summer Party van bouwens& op vrijdag 31 augustus 2018 op ...
Bezoekers ontvangen op kantoor, zo doe je dat!
Tips voor het gastvrij ontvangen van bezoekers.
Lees meerWE Love Learning @bouwens&
bouwens& presenteert WE Love Learning WELL laat jou op een plezierige manier leren over interessante onderwerpen zoals samenwerking, inspiratie, motivatie, ...
Onbemande receptie versus moderne receptioniste
In deze blog vertelt Michael Bouwens over het verschil tussen een 'koude' ontvangst en een professionele receptiedienst.
Lees meerInterview over vacature receptioniste met Sewanie Seopershad
Reageren op een vacature receptioniste? Sewanie Seopershad, Receptioniste en Assistent Teamleider, geeft advies en tips!
Lees meerWat doet een receptioniste?
Eigenlijk zou deze vraag de insteek zijn van het gesprek met Tessa de Grijff. Maar al snel beweegt het gesprek zich richting hospitality en gedrag.
Lees meerToenemend tekort aan gastheren en -dames in de beveiliging
BeveiligingNieuws publiceerde de visie van bouwens& op de huidige arbeidsmarkt voor beveiligers.
Lees meerWaar moet de receptie van een bedrijf aan voldoen?
Wat is receptiewerk eigenlijk? En wat betekent een goede receptioniste voor een bedrijf? Het zijn veelgestelde vragen die we voorleggen aan Hanneke van Diggele, HR Manager voor bouwens&.
Lees meerWaarom is een receptioniste belangrijk?
Als Hospitality Manager is Ineke van de Laak de verbinding tussen opdrachtgevers en bouwens&. Ook geeft zij les in dienstverlening op het hoogste niveau en heeft ze ruim een decennium ervaring in het Amstel Hotel.
Lees meerPrinses Máxima Centrum kiest voor bouwens&
Hospitality specialist bouwens& is trots op bijzondere opdracht.
Lees meerTerugblik: duizenden lampionnen vormen hart
Actie 'Doneer een lampion' groot succes.
Lees meerModerne facility manager omarmt verandering
Het volstaat voor de facility manager niet meer om top-down te leiden. Echte veranderingen komen van onderaf. Toch begint het bij de facility manager zelf. Maar hoe pak je dat aan?
Lees meerWaarom klanten zich uw receptieservice herinneren, of juist niet (deel 3)
In 5 stappen naar de beste uitbestede receptie service.
Lees meerSecurity Host of beveiliger: wie mag úw bezoekers ontvangen?
Security host of beveiliger: wie mag úw bezoekers ontvangen?
Lees meerReceptie uitbesteden, de nieuwe norm
Waarom kiezen organisaties voor uitbesteding van receptiediensten? In deze blog bespreek ik de voordelen van het uitbesteden van de receptie.
Lees meer