b
terug naar Nieuws

Nooit meer “just another day at the office”!

11 november 2022

Op de moderne, uitdagende arbeidsmarkt is de strijd om de beste mensen heviger dan ooit. Getalenteerde en goed opgeleide werknemers hebben vaak een ruime keuze aan banen en verwachten van werkgevers een optimale werkomgeving. Daarnaast is de terugkeer naar kantoor na Corona zeker niet overal vanzelfsprekend. Bij bouwens& kennen wij deze uitdagingen en weten we hoe je een kantoor creëert waar medewerkers én gasten graag (terug)komen.

Daarom presenteert bouwens& meerdere nieuwe diensten, zoals Integrated Facility Management, Conciërge & Lifestyle Services, en Business Support. Zo kan ook uw kantoor een onderscheidend antwoord zijn op een veranderende arbeidsmarkt en de nieuwe balans tussen thuiswerken en het kantoor.

Hieronder leest u hoe uitbesteding aan bouwens& zorgt voor hechtere werkrelaties, betere prestaties, kostenbesparing en een ijzersterke reputatie als merk en als werkgever.

Eva, Hostess namens bouwens& bij een internationaal advocatenkantoor op de Zuidas

Als Eva ruim voor opening het kantoor binnenloopt, opent ze eerst het digitale logboek. Managing partner James Watson heeft straks een ‘high priority meeting’ met Saskia Velp, een belangrijke relatie! Al is voor Eva eigenlijk iedereen even belangrijk, denkt ze bij zichzelf. Snel stuurt ze eerst handyman Kees naar een lekkende kraan in een toilet op de zesde. En schoonmaker Sam langs de hoofdingang van het gebouw, waar een binnenkomende medewerker net een beker koffie laat vallen. Gelukkig zijn de protocollen helder en weten medewerkers van de facilitaire dienstverlening wat ze moeten doen. Verstoringen duren nooit lang, omdat alle werknemers van het kantoor én de facilitaire collega’s met de Reporter app van bouwens& eenvoudig en snel meldingen kunnen doen.

Dan regelt Eva bloemen voor een jubilerende medewerker en verstuurt ze uitnodigingen voor het ‘return to the office’ event dat haar kantoor volgende maand organiseert. Ruim voor de afspraak van James zorgt ze dat de vergaderruimte netjes is en alles klaarstaat, inclusief media en catering. Als Saskia zich bij de slagboom meldt, verwelkomt Eva haar via de intercom: “Welkom mevrouw Velp, wat fijn dat u er weer bent. U mag een parkeerplek naast de ingang uitzoeken.” Dan is er nog precies genoeg tijd om aan de Conciërge & Lifestyle Desk door te geven dat de carwash is gearriveerd en te checken of de concertkaartjes voor de partners geregeld zijn. Als Saskia binnenloopt, stapt Eva direct op haar af.

Saskia Velp, eigenaar en directeur van een leidend IT-bedrijf

Saskia heeft er al een ochtend vol meetings, verkeersopstoppingen en telefoontjes op zitten. En dat was na het rondje ontbijten, douchen, en de kinderen naar school brengen. Moe ploft ze neer in de ontvangstruimte. “Hopelijk gaat de meeting met James hier straks goed”, denkt ze. “Er hangt veel van af.” Voor ze het goed en wel doorheeft, zorgt de persoonlijke aandacht van hostess Eva ervoor dat ze snel tot rust komt en geniet van een echt goede espresso macchiato. Gelukkig kent ze Eva en kan ze erop vertrouwen dat straks in de meetingroom de catering, techniek en ondersteuning feilloos geregeld zijn. Eigenlijk is dat zo bij alle relaties waar ze specialisten van bouwens& treft. Ongestoord neemt ze in de smetteloze maar uitnodigende ontvangstruimte nog even haar presentatie door, terwijl Eva zorgt dat James Saskia op het afgesproken tijdstip komt halen. Saskia was hier al een keer eerder op bezoek, en het is bekend dat er een belangrijke meeting gepland staat. Daarom heeft de cateringcollega op verzoek van Eva eerder deze week de favoriete havermelk van Saskia in huis gehaald. Én er zijn verse broodjes met hummus, want in het digitale logboek staat dat dit de favoriete lunch van Saskia is. 

James Watson, Managing Partner van het advocatenkantoor 

Na vijf jaar in Londen te hebben gewerkt, is James wel wat gewend qua zakelijke dienstverlening. Toch was hij aangenaam verrast toen hij twee jaar geleden bij zijn nieuwe werkgever kennis maakte met het uitgebreide dienstenpakket van bouwens&. Ook zijn relaties valt het op hoe goed zij ondersteund worden. James zelf hoeft nooit om te kijken naar de techniek bij vergaderingen of het verzorgen van zijn gast. Daardoor houdt hij veel tijd over om bijvoorbeeld meetings voor te bereiden. James kan zelfs zijn personal trainer boeken en kaartjes voor zijn favoriete voetbalclub laten bestellen door de Conciërge & Lifestyle Desk.

Als hij die ochtend extra vroeg aankomt, heeft hostess Eva alles onder controle. James kan aan zijn bureau rustig de laatste stukken doornemen, als die kapotte lamp in de gang niet zo zou storen. Gelukkig kan hij zoiets met de Reporter app van bouwens& direct melden; 10 minuten later heeft handyman Kees de lamp vervangen.

Vol vertrouwen stapt James na de melding van Eva over de aankomst van Saskia de ontvangstruimte in om zijn gast op te halen. “Dit gaat helemaal goedkomen.”, denkt hij als ze even later samen met zijn team in de vergaderruimte de eerste slides bekijken.

Het bouwens&-effect

Eva, Saskia en James nemen twee uur later bij de hoofdingang voldaan afscheid van elkaar. Eva is blij en trots dat ze het succes van deze samenwerking heeft kunnen faciliteren. Ondanks eerdere ervaringen bij dit kantoor had Saskia toch niet verwacht dat een dag zo zorgeloos en volledig ondersteund kan verlopen. Op weg naar zijn bureau verstuurt James via Reporter zijn beoordeling over de afhandeling van de gefixte lamp; handyman Kees krijgt vijf sterren. De meeting is succesvol verlopen, de contracten zijn getekend; de twee bedrijven gaan een langdurig partnership met elkaar aan.

Wij voegen al bijna twee decennia waarde toe door onderscheidende hospitality en facilitaire dienstverlening. Dit doen we bijvoorbeeld voor de advocaten van DLA Piper en Van Doorne, de medische specialisten van het Prinses Máxima Centrum, overheden zoals de Provincie Noord-Holland en vele andere sectoren.

Benieuwd hoe onze nieuwe diensten ook uw organisatie nog gastvrijer en succesvoller kunnen maken? Lees hier verder.