en English
b

Blog

De transformatie van front-of-house: het hart van de moderne werkplek

Artikel door Redactie

In een wereld waarin de dynamiek van het werken voortdurend verandert, blijft de front-of-house - het gebied dat direct toegankelijk is voor bezoekers en werknemers - een cruciale rol spelen in elk kantoor. De focus van front-of-house dienstverlening ligt op het optimaliseren van de beleving, het stimuleren van betrokkenheid en het tracken van welzijn. Lees verder

Onzichtbaar en onmisbaar

Artikel door Tessa de Grijff

Eén van de positieve bijeffecten van deze pandemie is dat de onmisbaarheid van verpleegkundigen, artsen, wetenschappers, politiemensen en zeker ook beveiligers weer eens goed zichtbaar wordt. Lees verder

De specialist is aan zet

Artikel door Tessa de Grijff

Tessa de Grijff (COO) schrijft over de verschuiving in de facilitaire markt van grote, full-service IFM-dienstverleners naar specialisten. Lees verder

#4 - De blik vooruit!

Artikel door Michael Bouwens

Voor mensen die van nature optimistisch zijn - en daar hoor ik ook bij - valt het in deze tijd niet mee te focussen op zaken die wél goed gaan. Toch heb ik er een persoonlijke leefregel van gemaakt om het glas op ieder moment te zien als halfvol. Juist nu! Lees verder

#3 - Solidariteit

Artikel door Michael Bouwens

Het is in uitdagende tijden dat je mensen écht leert kennen. In termen van samenwerking en partnerschap gebeuren er momenteel dan ook interessante dingen. Lees verder

#2 - Semper paratus

Artikel door Michael Bouwens

Het is niet overdreven te zeggen dat de voorwaarden om succesvol te zijn als ondernemer mij met de paplepel zijn ingegoten. Let wel: met succesvol bedoel ik niet het behalen van een bepaalde financiële status, aanzien of positie. Voor mij betekent... Lees verder

#1 - Make Your Bed

Artikel door Michael Bouwens

Een van de kenmerken van deze tijd is zonder twijfel dat we ongeduldiger zijn dan ooit. Alles moet snel. Alles moet nu. Als we iets willen aanschaffen willen we het niet alleen in twee minuten online kunnen vinden, maar het moet ook binnen een dag in huis zijn. Lukt dat niet... Lees verder

"Schiphol laat beveiligers in de kou staan"

Artikel door Michael Bouwens

Security Management, onafhankelijk platform over professionele beveiliging, publiceerde een opiniestuk van Michael Bouwens over de onenigheid tussen Schiphol en de FNV over de eisen voor aanbesteding van de beveiliging op de luchthaven. Lees verder

Onzichtbaar, maar voelbaar aanwezig

Artikel door Michael Bouwens

Voor de huldiging van Ajax op donderdag 16 mei verzamelden meer dan 100.000 uitzinnige fans zich op het Amsterdamse Museumplein. Voor de autoriteiten zijn dit soort events natuurlijk een uitdaging. Naast het risico op kleinere incidenten kan collectieve paniek een absolute ramp betekenen. Behalve het grote aantal zichtbare agenten zijn er ook de ‘stille wakers’. Lees verder

Belangstelling voor de mens, ook achter het stuur

Artikel door Michael Bouwens

Net als de rest van Nederland schrok ik van de berichtgeving over het grote aantal - soms dodelijke - ongevallen waar Uber-chauffeurs bij betrokken zijn. Een belangrijke oorzaak lijkt de grote werkdruk te zijn waar de chauffeurs permanent aan blootstaan. Zij worden geacht zo efficiënt mogelijk te werken, daarbij geholpen door de Uber-app. Lees verder

Bezoekersregistratie aan de receptie

Artikel door Redactie

Het is belangrijk om een systeem te hebben dat bijhoudt wie er wanneer in het kantoor aanwezig is. Sander van Breukelen, Security Manager bij bouwens&, legt uit waarom bezoekersregistratie volgens hem altijd nut heeft. Lees verder

Flexibele Receptioniste bij bouwens&

Artikel door Redactie

Alhoewel opdrachtgevers en kantoren nogal van elkaar kunnen verschillen, heb je als Flexibele Receptioniste uiteraard wel een bepaald basispakket aan taken en verantwoordelijkheden. Vianne van den Boomen, Flexibele Receptionist bij bouwens&, vertelt over haar werk. Lees verder

Nieuwe CAO Particuliere Beveiliging gaat sector en haar klanten schaden

Artikel door Michael Bouwens

Natuurlijk lijkt de uitkomst van de recente cao-onderhandelingen in de beveiligingsbranche in beginsel goed nieuws voor zo'n 30.000 beveiligers. Een ogenschijnlijke overwinning. Maar de eenzijdige focus op loon en werkdruk in combinatie met het negeren van de financiële gevolgen van sectorbrede loonstijgingen voor kleinere werkgevers mist volgens Michael Bouwens elke realiteitszin. Lees verder

Wat doet een receptioniste?

Artikel door Tessa de Grijff

Samen met de opdrachtgever zorgen dat je een persoonlijke betrokkenheid behoudt. Door innovatief te zijn en jezelf te blijven uitdagen. Terwijl je tegelijkertijd de receptionistes traint en coacht om constant op hoog niveau te presteren. Lees verder

Waar moet de receptie van een bedrijf aan voldoen?

Artikel door Redactie

Hanneke van Diggele deelt in dit artikel waar een receptie aan moet voldoen. Als HR Manager is ze verantwoordelijk voor de werving en selectie van de mensen op het hoofdkantoor in Amsterdam en de hosts (receptionistes en beveiligers) voor de opdrachtgevers. Lees verder

Waarom is een receptioniste belangrijk?

Artikel door Michael Bouwens

Ineke van de Laak vertelt over haar werk als Hospitality Manager bij bouwens&: "Door middel van de ontvangst kun je direct een identiteit neerzetten die je belangrijk vindt voor jouw organisatie. Je kunt zelf bepalen hoe de eerste indruk van jouw bedrijf eruitziet." Lees verder

Waarom werkgevers de beste werknemers laten gaan

Artikel door Michael Bouwens

Werken heeft sinds het nieuwe millennium een andere betekenis gekregen. Mensen blijven niet hun hele leven bij één werkgever werken. Michael Bouwens legt uit waarom de jobhoppers van vandaag vaak de beste werknemers binnen een organisatie zijn. Lees verder

GSM werkt voor ieder bedrijf

Artikel door Michael Bouwens

Op welke punten kunnen bedrijven leren van de service die hotels hun gasten bieden? Michael Bouwens bespreekt vier onderdelen uit de praktijk van hotels. Lees verder

“Hoffelijkheid gaat voor efficiëntie.”

Artikel door Michael Bouwens

Disney en ziekenhuizen zijn actief in dezelfde sector: de wereld van beleving. Beide organisaties maken emotioneel verbinding. Disney met de gast, ziekenhuizen met de patiënt. Ineke van de Laak (Hospitality Manager) gaat uitvoerig in op emotioneel contact. Lees verder

Facility manager speelt hoofdrol bij innovatie

Artikel door Michael Bouwens

Steeds meer bedrijven hebben de ambitie om op kantoor een onderscheidende beleving te realiseren. Daardoor is facility management als vakgebied dynamischer dan ooit. Hoe zorgt de facility manager constant voor vernieuwing en verbetering? 3 tips van Stephanie de Graaff (Operationeel Directeur). Lees verder

Vertrouwen - de sleutel naar 100% bezetting

Artikel door Djordy van der Veer

Voor zowel afnemer als leverancier van facilitaire diensten is het zaak om zo efficiënt mogelijk om te gaan met flexibele krachten. Hoe benadert Djordy van der Veer (Coördinator Planning) dit vraagstuk? Lees verder

Tevreden is productief

Artikel door Michael Bouwens

Het facility management van een onderneming gaat over klanten en medewerkers die zich welkom voelen op kantoor. Hoe zorgt u voor een kantoor waar mensen graag komen? Michael Bouwens helpt u met drie praktische tips. Lees verder

Artsen en verplegers als inspiratiebron

Artikel door Michael Bouwens

Michael Bouwens vertelt over hoe hij in de zorg een vorm van hospitality tegenkwam die hem verraste. Persoonlijke aandacht zoals hij die graag ook naar voren laat komen bij de facilitaire diensten van zijn bedrijf. Lees verder

Laad meer berichten