en English
b

3 tips voor facility managers

Tevreden is productief

Artikel door Michael Bouwens

CEO & Founder bij bouwens&

1 juni 2015

Als facility manager besteedt u aandacht aan het scheppen van een prettige omgeving: een plek waar klanten zich welkom voelen. Dat begint al bij de slagboom, of zelfs eerder bij de bewegwijzering. Voor medewerkers is een fijn kantoor net zo belangrijk. Zij verblijven er tenslotte dagelijks. Een tevreden medewerker die zich welkom voelt in een bedrijf is graag op kantoor, is loyaler naar zijn werkgever, en productiever.

Wilt u direct meerwaarde realiseren voor zowel bezoekers als medewerkers? Drie tips waarmee facility management het verschil kan maken.

Front office: het verwelkomen van klanten en medewerkers

Bij terugkerende bezoekers kan een relatie worden opgebouwd door rekening te houden met persoonlijke wensen en voorkeuren. De receptie kan ook zorg dragen voor evenementen en vergaderingen. Werknemers hoeven zich dan niet druk te maken om de ontvangst van hun gasten. Dat wordt door de receptionisten tot in de puntjes geregeld.

Back office: het afhandelen van telefoon, e-mail, post, maar ook zaken als het uitgeven van laptops en huurauto’s.

Werknemers kunnen zich zo volledig richten op hun werk.

Eén team: iedere facilitaire medewerker is een aanspreekpunt voor vragen van bezoekers en medewerkers.

Door onderlinge samenwerking krijgt uw facilitaire dienstverlening nog meer een herkenbaar gezicht. De mensen in uw team zetten bovendien een stap extra: facilitaire dienstverlening die verder kijkt dan de vraag van de bezoeker of medewerker. Die ontzorgt nog voor een volgende vraag wordt gesteld. Dát is meerwaarde.