De specialist is aan zet
Tessa de Grijff (COO) schrijft over de verschuiving in de facilitaire markt van grote, full-service IFM-dienstverleners naar specialisten. Read on
Tessa de Grijff (COO) schrijft over de verschuiving in de facilitaire markt van grote, full-service IFM-dienstverleners naar specialisten. Read on
Due to the corona virus the role of the office changes: from a functional working environment to an inspiring meeting place. Such an office is actually the "clubhouse" of a company. Read on
Even for people who are optimists by nature - and I’m one of them - it is not that easy to focus on things that actually go well these days. Yet I’ve made it a personal goal in life to see the glass as half full at all times. Particularly now! Read on
It is in challenging times that you really get to know people. Interesting things are currently happening in terms of cooperation and partnership. Read on
Het is niet overdreven te zeggen dat de voorwaarden om succesvol te zijn als ondernemer mij met de paplepel zijn ingegoten. Let wel: met succesvol bedoel ik niet het behalen van een bepaalde financiële status, aanzien of positie. Voor mij betekent... Read on
Een van de kenmerken van deze tijd is zonder twijfel dat we ongeduldiger zijn dan ooit. Alles moet snel. Alles moet nu. Als we iets willen aanschaffen willen we het niet alleen in twee minuten online kunnen vinden, maar het moet ook binnen een dag in huis zijn. Lukt dat niet... Read on
On 1 January 2020 the new Dutch ‘Wet Arbeidsmarkt in Balans’ or WAB (Labor Market in Balance) will enter into force. The new legislation will have major consequences. Read on
Vanaf 1 januari 2020 haalt de overheid een streep door de teruggave van BPM voor auto’s die worden gebruikt voor personenvervoer of - meer specifiek - directievervoer. Read on
Security Management, onafhankelijk platform over professionele beveiliging, publiceerde een opiniestuk van Michael Bouwens over de onenigheid tussen Schiphol en de FNV over de eisen voor aanbesteding van de beveiliging op de luchthaven. Read on
Security services facilitate peaceful spaces, often without being noticed. According to Michael Bouwens this is the trademark of professional security agents: their presence is felt, but not noticed. Read on
Net als de rest van Nederland schrok ik van de berichtgeving over het grote aantal - soms dodelijke - ongevallen waar Uber-chauffeurs bij betrokken zijn. Een belangrijke oorzaak lijkt de grote werkdruk te zijn waar de chauffeurs permanent aan blootstaan. Zij worden geacht zo efficiënt mogelijk te werken, daarbij geholpen door de Uber-app. Read on
It’s important to work with a system that keeps track of who is in the office at all times. Sander van Breukelen, Security Manager at bouwens&, explains why he thinks that visitor registration is always useful. Read on
How do you transform someone who has the basic skills of a security officer into the best of the best? Michael Bouwens thinks that there are three conditions that need to be facilitated to have these professionals excel at their jobs. Read on
Although every client and every office are unique, a Flexible Receptionist does have a certain range of tasks and responsibilities. Vianne van den Boomen, Flexible Receptionist at bouwens&, tells about her work. Read on
Natuurlijk lijkt de uitkomst van de recente cao-onderhandelingen in de beveiligingsbranche in beginsel goed nieuws voor zo'n 30.000 beveiligers. Een ogenschijnlijke overwinning. Maar de eenzijdige focus op loon en werkdruk in combinatie met het negeren van de financiële gevolgen van sectorbrede loonstijgingen voor kleinere werkgevers mist volgens Michael Bouwens elke realiteitszin. Read on
Iedere bezoeker die binnenkomt moet het gevoel hebben op een persoonlijke en adequate manier ontvangen te worden. “Dat begint al bij de uitnodiging of bevestiging die ze krijgen.” Read on
In deze blog vertelt Michael Bouwens over het verschil tussen een 'koude' ontvangst en een professionele receptiedienst. Read on
Reageren op een vacature receptioniste? Sewanie Seopershad, Receptioniste en Assistent Teamleider, geeft advies en tips! Read on
Samen met de opdrachtgever zorgen dat je een persoonlijke betrokkenheid behoudt. Door innovatief te zijn en jezelf te blijven uitdagen. Terwijl je tegelijkertijd de receptionistes traint en coacht om constant op hoog niveau te presteren. Read on
Hanneke van Diggele deelt in dit artikel waar een receptie aan moet voldoen. Als HR Manager is ze verantwoordelijk voor de werving en selectie van de mensen op het hoofdkantoor in Amsterdam en de hosts (receptionistes en beveiligers) voor de opdrachtgevers. Read on
Ineke van de Laak vertelt over haar werk als Hospitality Manager bij bouwens&: "Door middel van de ontvangst kun je direct een identiteit neerzetten die je belangrijk vindt voor jouw organisatie. Je kunt zelf bepalen hoe de eerste indruk van jouw bedrijf eruitziet." Read on
Het volstaat voor de facility manager niet meer om top-down te leiden. Echte veranderingen komen van onderaf. Toch begint het bij de facility manager zelf. Maar hoe pak je dat aan? Read on
In 5 stappen naar de beste uitbestede receptie service. Read on
Naast de traditionele beveiliger is er de Security Host. In deze blog bespreekt Sander van Breukelen (Security Manager) de verschillen tussen de Security Host en de traditionele beveiliger. Read on
Waarom kiezen organisaties voor uitbesteding van receptiediensten? In deze blog bespreek ik de voordelen van het uitbesteden van de receptie. Read on
Het vak van de receptioniste is volop in beweging. Wat is de rol van de receptioniste 2.0? Wat zijn haar taken en welke eigenschappen bezit zij? Read on
Wanneer was u voor het laatst onder de indruk van receptiediensten? Misschien kunt u zich een dergelijk moment niet eens herinneren. Deze blog gaat over drie valkuilen die tot een doorsnee receptieservice kunnen leiden. Read on
Werken heeft sinds het nieuwe millennium een andere betekenis gekregen. Mensen blijven niet hun hele leven bij één werkgever werken. Michael Bouwens legt uit waarom de jobhoppers van vandaag vaak de beste werknemers binnen een organisatie zijn. Read on
Wat is bouwens& tijdens de Vakbeurs Facilitair 2017 in de Jaarbeurs Utrecht opgevallen? Stephanie de Graaff doet verslag. Read on
Op welke punten kunnen bedrijven leren van de service die hotels hun gasten bieden? Michael Bouwens bespreekt vier onderdelen uit de praktijk van hotels. Read on
Disney en ziekenhuizen zijn actief in dezelfde sector: de wereld van beleving. Beide organisaties maken emotioneel verbinding. Disney met de gast, ziekenhuizen met de patiënt. Ineke van de Laak (Hospitality Manager) gaat uitvoerig in op emotioneel contact. Read on
Steeds meer bedrijven hebben de ambitie om op kantoor een onderscheidende beleving te realiseren. Daardoor is facility management als vakgebied dynamischer dan ooit. Hoe zorgt de facility manager constant voor vernieuwing en verbetering? 3 tips van Stephanie de Graaff (Operationeel Directeur). Read on
In deze blog leest u over de visie die Michael Bouwens heeft op de faciliteiten van kantoren in 2020. Dit zijn de vier belangrijkste trends om rekening mee te houden. Read on
Voor zowel afnemer als leverancier van facilitaire diensten is het zaak om zo efficiënt mogelijk om te gaan met flexibele krachten. Hoe benadert Djordy van der Veer (Coördinator Planning) dit vraagstuk? Read on
Hoe kan de receptionist de alledaagse contactmomenten met bezoekers veranderen in een onvergetelijke klantbeleving? Drie tips voor een professionele receptieservice. Read on
Het facility management van een onderneming gaat over klanten en medewerkers die zich welkom voelen op kantoor. Hoe zorgt u voor een kantoor waar mensen graag komen? Michael Bouwens helpt u met drie praktische tips. Read on
Het gevoel wat bezoekers en medewerkers bij uw kantoor hebben draait zelden om de afzonderlijke facilitaire diensten; het gaat volgens Operationeel Directeur Stephanie de Graaff om het geheel. Read on
Michael Bouwens vertelt over hoe hij in de zorg een vorm van hospitality tegenkwam die hem verraste. Persoonlijke aandacht zoals hij die graag ook naar voren laat komen bij de facilitaire diensten van zijn bedrijf. Read on
We use cookies for a well-functioning website. By using our website you agree to our cookie policy. Read more about our cookie policy.