nl Nederlands
b

Blog

The transformation of front-of-house: the heart of the modern workplace

Article by Redactie

In a world where work dynamics are ever-changing, front-of-house – the area immediately accessible to both visitors and employees – continues to play a pivotal role in every office. The primary focus of front-of-house services now lies in enhancing the experience, fostering engagement, and monitoring wellbeing. Read on

Invisible and indispensable

Article by Tessa de Grijff

One of the positive side-effects of this pandemic is that we’re being confronted with the indispensability of nurses, doctors, scientists, police force and certainly also security guards. Read on

The Age of the Specialist

Article by Tessa de Grijff

Tessa de Grijff (COO) writes about the shift in the facility market from large, full-service IFM service providers to specialists. Read on

#4 - Look ahead!

Article by Michael Bouwens

Even for people who are optimists by nature - and I’m one of them - it is not that easy to focus on things that actually go well these days. Yet I’ve made it a personal goal in life to see the glass as half full at all times. Particularly now! Read on

#3 - Solidarity

Article by Michael Bouwens

It is in challenging times that you really get to know people. Interesting things are currently happening in terms of cooperation and partnership. Read on

#2 - Semper paratus

Article by Michael Bouwens

The personal requirements - in terms of character and attitude - to become successful as an entrepreneur have been explained to me at a very young age. But please note: by successful I do not mean achieving a certain financial status or position in society. For me, being successful means... Read on

#1 - Make Your Bed

Article by Michael Bouwens

One of the most noticeable characteristics of these times is that we have become more impatient than ever. Everything has to happen quickly, and it has to happen now. When we want something, we expect to find it online within two minutes, and we want to have it delivered within a day. If not... Read on

"Schiphol laat beveiligers in de kou staan"

Article by Michael Bouwens

Security Management, onafhankelijk platform over professionele beveiliging, publiceerde een opiniestuk van Michael Bouwens over de onenigheid tussen Schiphol en de FNV over de eisen voor aanbesteding van de beveiliging op de luchthaven. Read on

Invisible, yet noticeably present

Article by Michael Bouwens

Security services facilitate peaceful spaces, often without being noticed. According to Michael Bouwens this is the trademark of professional security agents: their presence is felt, but not noticed. Read on

Belangstelling voor de mens, ook achter het stuur

Article by Michael Bouwens

Net als de rest van Nederland schrok ik van de berichtgeving over het grote aantal - soms dodelijke - ongevallen waar Uber-chauffeurs bij betrokken zijn. Een belangrijke oorzaak lijkt de grote werkdruk te zijn waar de chauffeurs permanent aan blootstaan. Zij worden geacht zo efficiënt mogelijk te werken, daarbij geholpen door de Uber-app. Read on

Visitor registration at the reception

Article by Redactie

It’s important to work with a system that keeps track of who is in the office at all times. Sander van Breukelen, Security Manager at bouwens&, explains why he thinks that visitor registration is always useful. Read on

The right conditions for creating the best security agents

Article by Michael Bouwens

How do you transform someone who has the basic skills of a security officer into the best of the best? Michael Bouwens thinks that there are three conditions that need to be facilitated to have these professionals excel at their jobs. Read on

Flexible Receptionist for bouwens&

Article by Redactie

Although every client and every office are unique, a Flexible Receptionist does have a certain range of tasks and responsibilities. Vianne van den Boomen, Flexible Receptionist at bouwens&, tells about her work. Read on

Nieuwe CAO Particuliere Beveiliging gaat sector en haar klanten schaden

Article by Michael Bouwens

Natuurlijk lijkt de uitkomst van de recente cao-onderhandelingen in de beveiligingsbranche in beginsel goed nieuws voor zo'n 30.000 beveiligers. Een ogenschijnlijke overwinning. Maar de eenzijdige focus op loon en werkdruk in combinatie met het negeren van de financiële gevolgen van sectorbrede loonstijgingen voor kleinere werkgevers mist volgens Michael Bouwens elke realiteitszin. Read on

Bezoekers ontvangen op kantoor, zo doe je dat!

Article by Djordy van der Veer

Iedere bezoeker die binnenkomt moet het gevoel hebben op een persoonlijke en adequate manier ontvangen te worden. “Dat begint al bij de uitnodiging of bevestiging die ze krijgen.” Read on

Wat doet een receptioniste?

Article by Tessa de Grijff

Samen met de opdrachtgever zorgen dat je een persoonlijke betrokkenheid behoudt. Door innovatief te zijn en jezelf te blijven uitdagen. Terwijl je tegelijkertijd de receptionistes traint en coacht om constant op hoog niveau te presteren. Read on

Waar moet de receptie van een bedrijf aan voldoen?

Article by Redactie

Hanneke van Diggele deelt in dit artikel waar een receptie aan moet voldoen. Als HR Manager is ze verantwoordelijk voor de werving en selectie van de mensen op het hoofdkantoor in Amsterdam en de hosts (receptionistes en beveiligers) voor de opdrachtgevers. Read on

Waarom is een receptioniste belangrijk?

Article by Michael Bouwens

Ineke van de Laak vertelt over haar werk als Hospitality Manager bij bouwens&: "Door middel van de ontvangst kun je direct een identiteit neerzetten die je belangrijk vindt voor jouw organisatie. Je kunt zelf bepalen hoe de eerste indruk van jouw bedrijf eruitziet." Read on

Moderne facility manager omarmt verandering

Article by Michael Bouwens

Het volstaat voor de facility manager niet meer om top-down te leiden. Echte veranderingen komen van onderaf. Toch begint het bij de facility manager zelf. Maar hoe pak je dat aan? Read on

Waarom werkgevers de beste werknemers laten gaan

Article by Michael Bouwens

Werken heeft sinds het nieuwe millennium een andere betekenis gekregen. Mensen blijven niet hun hele leven bij één werkgever werken. Michael Bouwens legt uit waarom de jobhoppers van vandaag vaak de beste werknemers binnen een organisatie zijn. Read on

GSM werkt voor ieder bedrijf

Article by Michael Bouwens

Op welke punten kunnen bedrijven leren van de service die hotels hun gasten bieden? Michael Bouwens bespreekt vier onderdelen uit de praktijk van hotels. Read on

“Hoffelijkheid gaat voor efficiëntie.”

Article by Michael Bouwens

Disney en ziekenhuizen zijn actief in dezelfde sector: de wereld van beleving. Beide organisaties maken emotioneel verbinding. Disney met de gast, ziekenhuizen met de patiënt. Ineke van de Laak (Hospitality Manager) gaat uitvoerig in op emotioneel contact. Read on

Facility manager speelt hoofdrol bij innovatie

Article by Michael Bouwens

Steeds meer bedrijven hebben de ambitie om op kantoor een onderscheidende beleving te realiseren. Daardoor is facility management als vakgebied dynamischer dan ooit. Hoe zorgt de facility manager constant voor vernieuwing en verbetering? 3 tips van Stephanie de Graaff (Operationeel Directeur). Read on

Het facility management van de toekomst

Article by Michael Bouwens

In deze blog leest u over de visie die Michael Bouwens heeft op de faciliteiten van kantoren in 2020. Dit zijn de vier belangrijkste trends om rekening mee te houden. Read on

Vertrouwen - de sleutel naar 100% bezetting

Article by Djordy van der Veer

Voor zowel afnemer als leverancier van facilitaire diensten is het zaak om zo efficiënt mogelijk om te gaan met flexibele krachten. Hoe benadert Djordy van der Veer (Coördinator Planning) dit vraagstuk? Read on

Tevreden is productief

Article by Michael Bouwens

Het facility management van een onderneming gaat over klanten en medewerkers die zich welkom voelen op kantoor. Hoe zorgt u voor een kantoor waar mensen graag komen? Michael Bouwens helpt u met drie praktische tips. Read on

Artsen en verplegers als inspiratiebron

Article by Michael Bouwens

Michael Bouwens vertelt over hoe hij in de zorg een vorm van hospitality tegenkwam die hem verraste. Persoonlijke aandacht zoals hij die graag ook naar voren laat komen bij de facilitaire diensten van zijn bedrijf. Read on

Load more articles