Terugblik op Vakbeurs Facilitair 2017
Article by Michael Bouwens
CEO & Founder bij bouwens&
De 19e editie van de Vakbeurs Facilitair zit erop. Van 25 tot en met 27 januari 2017 maakten facility professionals in de Jaarbeurs Utrecht kennis met de laatste ontwikkelingen in ons vakgebied. Hieronder leest u wat mijn collega’s van bouwens& en ik hebben gezien en besproken.
Tijdens deze uitstekende editie van de Vakbeurs hebben we met vele facility managers inspirerende gesprekken gevoerd. Zo wisselden we bijvoorbeeld met elkaar van gedachten over hospitality. Nog altijd is dit een hot item voor veel bedrijven. Regelmatig kregen we van onze gesprekspartners de vraag hoe men binnen de kantooromgeving een onderscheidende beleving zou kunnen creëren. Veel facility managers zijn op zoek naar een eigen vorm van gastvrijheid die volledig aansluit op de cultuur en wensen van het bedrijf. Het liefst natuurlijk anders dan bij de buurman en beter dan bij de concurrent!
De samenwerking tussen verschillende facilitaire leveranciers kwam ook regelmatig voorbij. Hoe laat je receptionistes, beveiligers, cateringmedewerkers en schoonmakers iedere dag excelleren? Hoe bewaak je grenzen, terwijl je mensen wel buiten de kaders van de eigen functie wilt zien handelen? Kortom: hoe maak je één team van de verschillende facilitaire diensten?
Wij hebben veel geleerd en interessante mensen ontmoet. Daarom staat voor ons vast dat wij volgend jaar weer aanwezig zullen zijn. Misschien bouwen we weer een vlindertuin, maar misschien doen we wel iets heel anders. Zeker is dat we altijd graag de dialoog aangaan om nog beter te weten wat er speelt in de facilitaire markt.
Namens het team van bouwens& bedank ik u graag hartelijk voor uw komst naar onze stand. We zien u graag op de 20e editie in 2018 of wellicht op een eerder moment in 2017!