en English
b

"De Security Hosts wijzen onze mensen erop dat zij zich aan de coronaregels moeten houden."

bouwens& Van Doorne

Sinds 2012 mag bouwens& Van Doorne, een toonaangevend kantoor van advocaten, notarissen en fiscalisten, tot haar klanten rekenen. Als Facilitair Manager is Marion Verbunt medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling en de implementatie van het coronabeleid binnen de organisatie. Dat is er primair op gericht om haar collega’s te ontzorgen en tegelijkertijd de excellente dienstverlening aan cliënten te waarborgen.

Technische ondersteuning

“Toen het in maart voor de eerste keer noodzakelijk werd vanuit huis te werken hebben wij onze mensen razendsnel voorzien van de benodigde technische ondersteuning”, vertelt Verbunt. “Zo kreeg het notariaat bijvoorbeeld de mogelijkheid probleemloos vanuit huis te passeren, waardoor ook die praktijk geen moment stil heeft gelegen.” Zij vertelt dat er sinds de start van de eerste intelligente lockdown elke dag actief is gecommuniceerd. Verbunt: “In ons dagelijkse corona nieuwsbulletin houden wij collega’s op de hoogte van recente ontwikkelingen en brengen ook wat luchtiger nieuws. Onze managing partner verzorgt elke keer – zonder uitzondering – het voorwoord. Dat is echt fantastisch. Zij voorziet ons op vrijdag bovendien van een Spotify-linkje naar een fijne playlist. Het bulletin biedt een combinatie van motivational and inspirational talk, praktische informatie en luchtige berichten. Het heeft ons tot nu toe allemaal zeer geholpen.”

Vriendelijk maar beslist

In juli begonnen er weer - uiteraard zeer georganiseerd en gecontroleerd - mensen terug naar kantoor te komen. “Dat was bijzonder leuk. Zo heb ik op ons dakterras een grote tent neer laten zetten zodat daar door internen en externen coronaproof kan worden geborreld”, vertelt Verbunt. “Van twee vergaderzalen hebben wij digitale studio’s laten maken, zodat onze advocaten digitaal zittingen kunnen bijwonen.”

Het team van Verbunt benutte de periode van de afwezigheid van mensen in het pand om de infrastructuur aan te passen en te zorgen voor bestikkering. “De Security Hosts van bouwens& zijn tijdens de lockdown continu op kantoor gebleven. Sinds er weer mensen op kantoor komen zijn zij ongelooflijk waardevol geweest in het streng maar prettig handhaven van de regels van social distancing. Zo wijzen zij onze mensen er in de kantine op een hele vriendelijke maar besliste manier op dat zij zich aan de 1,5 meter regel moeten houden. Ook zorgen zij voor het handhaven van de regels bij het gebruik van vergaderruimtes. De Security Hosts werken natuurlijk nauw samen met de Hospitality Hosts van bouwens&, die bij de ontvangst en begeleiding van cliënten en gasten ook een enorme rust en overzicht uitstralen.”

Partnership

Verbunt sluit af. “Ik ben bijzonder trots op hoe wij als kantoor de impact van deze crisis tot een minimum beperken. Het helpt om samen te werken met partijen die dezelfde positieve en daadkrachtige instelling hebben. Daar horen de professionals van bouwens& zeker bij.”