Verder gaan waar traditionele receptiediensten stoppen
In het Europahuis, een multifunctioneel gebouw vlak bij het Amstel Station in Amsterdam, zorgen Tisha en Demi ervoor dat huurders en bezoekers zich elke dag welkom voelen. De twee doorgewinterde Hospitality Hosts hebben het goed naar hun zin in het pand en zijn vooral te spreken over hun uitdagende baan en de prettige, informele sfeer.
Spil tussen huurders en property manager
Het Europahuis biedt appartementen en studio’s, maar ook kantoorruimte. In het gebouw zijn daar de achtste tot en met de dertiende verdieping voor ingericht. Bouwens& is er verantwoordelijk voor de receptie en hospitality. Tisha was namens bouwens& eerder werkzaam bij verschillende advocatenkantoren op de Zuidas. “Er heerst hier in het Europahuis een informele sfeer”, vertelt zij. “Wij hebben in de lobby altijd muziek op de achtergrond en het gebouw heeft een prettige uitstraling. De samenwerking met de property manager is fijn en ook de huurders weten ons goed te vinden.”
De combinatie van een aangename omgeving en afwisselende werkzaamheden zorgen ervoor dat de werkdagen van Tisha voorbijvliegen. “Er is op ieder moment wat te doen en er is altijd wel iemand die we kunnen helpen.” Ze is erg tevreden over het gebruik van ARRIVED@, het platform van bouwens& dat alle stakeholders in een kantoor – bezoekers, huurders, facilitaire leveranciers en property management – met elkaar verbindt en datagedreven dienstverlening levert. Zo blijft de property manager ‘in control’, optimaliseren facilitaire leveranciers voortdurend de dienstverlening en spelen facilitaire medewerkers iedere dag in op de behoeften van bezoekers en huurders. Tisha: “Wij krijgen positieve reacties op het systeem en vinden het zelf ook prettig in het gebruik.”
Receptioniste en host
Ook Tisha’s collega Demi heeft het goed naar haar zin in het Europahuis. “Je bent hier naast receptioniste vooral ook host”, vertelt zij. “Een belangrijk deel van ons werk is om ervoor te zorgen dat mensen zich hier welkom voelen en ook weer met een goed gevoel het gebouw verlaten.” Ook Demi is erg blij met de sfeer in het gebouw en de samenwerking met de huurders. “Voor mij is dit de ideale omgeving. Informeel, no-nonsense en toegankelijk.” Zowel Demi als Tisha voelen zich onderdeel van het team van de property manager, maar zeker ook van bouwens&. Tisha: “Ik heb nauw contact met mijn persoonlijke manager van bouwens&, bij wie ik altijd terecht kan als ik vragen heb of even wil sparren.”