+31 (0)20 642 28 20
b

Een sterke facilitaire servicedesk is het hart van een gestroomlijnde facilitaire organisatie.

terug naar Diensten

Facilitaire servicedesk

Veel werkzaamheden zijn niet meer plaats- of tijdgebonden. Daarom is een ondersteuning op maat van iedere medewerker noodzakelijk. Als hart van de facilitaire organisatie is de facilitaire servicedesk gericht op een optimale support van de individuele medewerker.

Facilitaire servicedesk

Wij zorgen voor het opzetten, bemensen en continu ontwikkelen van de facilitaire servicedesk. Onze facilitaire servicedesk medewerkers zijn hét aanspreekpunt voor uw medewerkers en leveranciers. Aan de balie, de telefoon, en via de e-mail en het Facilitair Management Informatie Systeem (FMIS) helpen zij uw medewerkers met een persoonlijke vorm van facilitaire dienstverlening. De facilitaire servicedesk medewerkers begroeten eenieder met een oprechte glimlach, luisteren aandachtig en zoeken altijd naar de beste oplossing. Zij verzorgen onder meer:
 
  • Vergaderruimtes
  • Catering
  • Audiovisuele apparatuur
  • Taxi’s en reizen
  • Evenementen
  • Afhandeling van klachten en storingen
  • Aansturing en coördinatie van leveranciers


Desgevraagd helpen wij graag bij de selectie van een FMIS
. Hierbij letten we op gebruiksgemak, aansluiting op uw bedrijfsvoering, rapportages en natuurlijk de kosten. Zo verloopt de implementatie geruisloos en zorgt uw facilitaire servicedesk voor een gestroomlijnde facilitaire dienstverlening. 

Wat is facilitaire dienstverlening?

Onder facilitaire dienstverlening verstaan wij alle voorzieningen die u in staat stellen om u volledig te richten op uw kernactiviteiten. Wij zorgen ervoor dat alle perifere voorwaarden uitstekend zijn georganiseerd. Facilitaire dienstverlening bestaat onder meer uit:
 
  • Receptiediensten
  • Beveiliging
  • Catering
  • Schoonmaak
  • Facilitaire servicedesk
  • Facility management

Facilitaire dienstverlening door bouwens&

Uw bezoekers en medewerkers te allen tijde het gevoel geven dat zij welkom zijn. Hun verwachtingen telkens opnieuw overtreffen. Dat is het doel van bouwens& en zo levert onze facilitaire dienstverlening een belangrijke bijdrage aan het succes van uw bedrijf.

Dit begint bij onze receptiediensten. De receptionisten van bouwens& zijn stuk voor stuk verliefd op service. Zij worden tijdens het gehele bezoek door de gast ervaren als een persoonlijke assistent.

Ook beveiliging vormt een belangrijk onderdeel van facilitaire dienstverlening. Onze Beveiliger Plus is een gastheer of -vrouw die tegelijkertijd zorgt voor een veilige en uitnodigende werkomgeving. Hij of zij moet het gehele spectrum beheersen: van op proactieve wijze benaderen en hartelijk begroeten van bezoekers tot afwijkend gedrag signaleren en bij ongewenste situaties daadkrachtig optreden.

De facilitaire servicedesk is het hart van uw facilitaire organisatie. De facilitaire servicedesk medewerkers van bouwens& ontvangen en verwerken alle binnenkomende vragen en meldingen van uw medewerkers. Zij registreren klachten en storingen, analyseren problemen in de facilitaire processen en proberen deze in eerste instantie zelf op te lossen. Indien nodig worden andere afdelingen of externe leveranciers ingeschakeld. De facilitaire servicedesk medewerker bewaakt vervolgens de voortgang en evalueert de afhandeling.

Facilitaire dienstverlening uitbesteden

Wilt u de facilitaire dienstverlening vergaand uitbesteden? Dan bekijken we graag samen met u de mogelijkheden. Door uw facilitaire dienstverlening gedeeltelijk of geheel uit te besteden aan bouwens& ontstaat een professionele en efficiënte facilitaire organisatie.

Zo is er de oplossing met bouwens& als uw managing agent. U selecteert en contracteert zelf de verschillende facilitaire leveranciers, al dan niet met ons advies. Vervolgens verzorgen wij de dagelijkse aansturing en coördinatie van uw leveranciers. Wij doen dit met een specifiek voor uw organisatie samengesteld team van facility management professionals.

Kiest u liever voor full service uitbesteding? In samenspraak met u worden de juiste facilitaire leveranciers geselecteerd. Facilitaire diensten worden waar mogelijk door onze eigen organisatie uitgevoerd. Voor facilitaire diensten buiten onze portfolio, zoals schoonmaak en catering, werken wij samen met specialistische partijen. Allemaal toonaangevend in hun vakgebied en alles onder onze verantwoordelijkheid. U heeft één contract, één aanspreekpunt en één factuur. Deze vorm van uitbesteding leidt tot de meest hoogwaardige integrale facilitaire dienstverlening. 

Facility management

Het vertrek van een facility manager, een groot project, een fusie of overname, zwangerschapsverlof; er zijn vele omstandigheden waarin u behoefte heeft aan een facility manager op interim- of projectbasis.

Wij selecteren ook hier de facility manager die bij u past. Een professional die met u een sterke relatie wil opbouwen en uw doelen kent. Onze facility manager ziet waar de kansen liggen, biedt de beste oplossing en zorgt voor de aansturing van de facilitaire leveranciers, alsmede de controle en rapportage. 

Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op. Wij helpen u graag.

Terug naar boven

In drie stappen naar een
betere, eigen vorm van
facilitaire dienstverlening

whitepaper Download whitepaper

Mis niet langer onze blogs.

Meld u nu aan voor bouwens& updates