Onlangs kondigde bouwens& de nieuwe koers van de organisatie aan, waarin synergie tussen mens en technologie centraal staat. Een hoofdrol in de aangescherpte propositie is weggelegd voor het nieuwe platform ARRIVED@. Het is de eerste app die facilitair management, facilitaire leveranciers, medewerkers en bezoekers direct met elkaar verbindt.
“Mensen werken vaker thuis, kantoren worden meer ontmoetingsplekken”, zegt Michael Bouwens, oprichter van bouwens&. “Het platform ARRIVED@ helpt facilitair managers om hun eindgebruikers – de medewerkers en bezoekers in een kantoor – te voorzien van facilitaire diensten die aansluiten op de veranderende behoeften en flexibele bezetting van het kantoor. Het platform is een echte game changer.”
Datagedreven facilitaire dienstverlening
Bezoekers kunnen zich registreren via hun mobiele telefoon. Ze staan meteen in contact met hun afspraak. Medewerkers zien op de app welke collega’s op kantoor zijn en wie er thuiswerken. Ze komen doelgericht naar kantoor en kunnen elkaar snel en gemakkelijk opzoeken en ontmoeten.
Bezoekers en medewerkers worden mystery visitors die ratings geven. Zo ontstaat inzicht in de tevredenheid over de facilitaire dienstverlening. Bouwens: “Het platform levert facilitair managers een schat aan informatie op. Door facilitaire dienstverlening te vertalen naar data ontstaan waardevolle inzichten en innovaties.”
Pay-per-use
Het dashboard biedt de facilitair manager op ieder moment een volledig overzicht van de facilitaire diensten. Heldere grafieken en tabellen maken ontwikkelingen en trends zichtbaar. In één oogopslag ziet de facilitair manager hoe facilitaire leveranciers en hun medewerkers presteren. Zo wordt de facilitaire organisatie steeds efficiënter en effectiever ingericht.
“Denk bijvoorbeeld aan de toepassing van pay-per-use: op drukke dagen schroeven facilitaire leveranciers de dienstverlening op en op rustige dagen schalen ze af. De kosten bewegen mee met de bezetting van het kantoor. Je betaalt dus alleen voor facilitaire dienstverlening die echt nodig is”, aldus Bouwens.
Persoonlijke aandacht
Door het platform houden receptionistes, beveiligers, schoonmakers en andere facilitaire medewerkers meer tijd over voor het belangrijkste onderdeel van hun werk: persoonlijke aandacht voor de eindgebruiker. Bouwens: “ARRIVED@ creëert tijd. De app maakt het werk van facilitaire professionals daarmee effectiever en leuker.”
Wil jij beslissingen nemen op basis van data, of je facilitaire organisatie wendbaar maken, bijvoorbeeld door pay-per-use? Lees dan de whitepaper en ontdek hoe ook jij kunt kiezen voor de facilitaire dienstverlening van de toekomst.