b

"Gastvrijheid begint bij de slagboom."

bouwens& Oracle

Veel mensen hebben onbewust dagelijks te maken met Oracle via de software in hun elektronische wekker, in het voetbalstadion, of in de auto... De wereldleider in IT is echter vooral bekend van innovatieve, op maat gemaakte software en applicaties die organisaties helpen met het beheren van informatie.

Oude situatie

Oracle Nederland was gevestigd in De Meern en voerde een traditionele receptieservice. In 2011, tegelijk met de verhuizing naar Facet, het nieuwe pand in Utrecht, ging het bedrijf ook over op flexibel werken. Werknemers delen hun tijd zelf in en kiezen een eigen, flexibele werkplek. Voor de nieuwe, moderne locatie werd gezocht naar een passende uitstraling; een kwalitatieve hospitality service met ruime aandacht voor bezoekers.

Oplossing

In bouwens& vond Oracle de perfecte partner voor het leveren van servicegericht personeel voor receptie en beveiliging. Gasten worden vriendelijk ontvangen en tijdens hun hele bezoek met oprechte aandacht begeleid. De hoge kwaliteit van de gastvrouwen en -heren wordt continu gemonitord en waar nodig verbeterd. Bovendien werkt het Hospitality Team nauw samen met de catering en de schoonmaakdienst.

Wilma Vriend, facility manager van Oracle: “We hadden een hospitality service voor ogen die net dat beetje meer doet. bouwens& zorgt met de juiste mensen op de juiste plek voor een benadering van de gast die past bij onze uitstraling.”

“Een moderne vorm van gastvrijheid”

Het Facet-gebouw van Oracle, met haar open ruimten, hoge ramen en modern interieur, bevindt zich aan de A2 in Utrecht. Het beslaat 10.000 vierkante meter met daarin 630 werkplekken, vergaderzalen en een ruime ontmoetingshal met koffiebar. In deze dynamische bedrijfscultuur kiest iedereen duidelijk zijn eigen plek en werkuren.

 

“Bij deze verandering hoort een moderne vorm van gastvrijheid; een hospitality dienst in plaats van een standaard ontvangst”, vertelt Vriend. “Als je een serviceverlener inhuurt moet dat een partij zijn voor wie service de core business is. bouwens& heeft de ervaring en expertise en kwam naar voren als de meest geschikte partner.”

“Gastvrijheid begint bij de slagboom”

Bezoekers ervaren de aandacht voor gastvrijheid vanaf het moment dat ze aankomen. Vriend: “Gastvrijheid begint voor ons direct bij de slagboom, bouwens& snapt dit. Het personeel is uitstekend opgeleid en sluit door een slimme selectie goed aan bij de bedrijfscultuur van Oracle.”

Naast receptiemedewerkers levert bouwens& ook Beveiligers Plus die waar nodig ook receptietaken vervullen. Vriend: “Wat mij telkens weer opvalt is het wederzijds respect; de samenwerking tussen de facilitaire medewerkers. Een dergelijke, gezamenlijke motivatie is schaars. Het is een ingehuurde service maar we zien de mensen van bouwens& dan ook als volwaardige collega’s.”

“bouwens& denkt met ons mee”

Een hoge kwaliteit van service ontstaat niet zomaar; elke paar weken is er overleg met de Teamleider van bouwens& en ieder kwartaal komt het management van bouwens& met facilities van Oracle bijeen om te evalueren. De kwaliteit wordt bovendien permanent gemonitord en door mystery guests gecontroleerd. Vriend: “Als je met een bedrijf in zee gaat, moet je ook gebruik maken van de kennis die ze hebben. bouwens& denkt goed met ons mee, evalueert zichzelf voortdurend en werkt altijd aan verbetering. Ik hoor geregeld dat bezoekers onder de indruk zijn van de ontvangst. Een prettige sfeer en tevreden bezoekers, dat is waar het om gaat.”

In drie stappen naar een
betere, eigen vorm van
facilitaire dienstverlening

Download whitepaper

Mis niet langer onze blogs.

Meld u nu aan voor bouwens& updates