b

"Wij beschikken nu over één Hospitality Team dat de hele dag dezelfde kwaliteit levert."

bouwens& DLA Piper

DLA Piper in Amsterdam is de Nederlandse vestiging van een groot internationaal advocatenkantoor dat actief is in meer dan 30 landen. Het kantoor richt zich op corporate juridische dienstverlening, geeft belastingadvies en treedt op als notariaat. DLA Piper hanteert bewust een strategie waarbij de focus op de cliënt ligt door náást hen te staan in plaats van boven hen. Zo wordt een persoonlijke band opgebouwd.

Oude situatie

DLA Piper Nederland was klaar voor een volgende stap in cliëntfocus. Deze moest zich in een vijfsterren hotel wanen door het niveau van service. Er werd daarnaast steeds meer ’s avonds gewerkt en ook dan is ondersteuning nodig. Receptie en beveiliging moesten dus één team vormen, met dezelfde werkwijze en kwaliteit.

Oplossing

Voor deze professionaliseringslag koos DLA Piper bouwens&. Zij versterkten het bestaande team met gastvrouwen en Beveiligers Plus. De Plus betekent dat deze medewerkers niet alleen alle traditionele beveiligingstaken uitvoeren, maar ook uitstekend gastheer zijn. Zowel bezoekers als medewerkers zijn enthousiast over de hoge service. Ondertussen zorgt bouwens& voor alle rompslomp (loon, vervanging bij ziekte, etc.) en randvoorwaarden (opleiding en ontwikkeling).

Willy van Wijngaarden, facility manager bij DLA Piper: “Onze traditionele receptie functioneerde uitstekend, maar dat was wat mij betreft niet goed genoeg meer.”

Met traditioneel bedoelt Willy dat bezoekers aan de balie een vriendelijk en gastvrij ontvangst kregen, en de juiste kant op gewezen werden. ’s Avonds, buiten kantooruren, was een extern ingehuurde beveiliger aanwezig die op zijn beurt de traditionele beveiligingstaken uitvoerde; traditioneel… Maar niet onderscheidend.

DLA piper

Haar zoektocht naar dat bijzondere leidde Willy naar de facility vakbeurs. Daar sprak ze met een concurrent van bouwens&: “Hun verhaal klonk goed, waarop ik bij hen een offerte opvroeg.” Maar ze wilde ook een tweede partij uitnodigen. “Via internet vond ik bouwens&. Een collega-advocatenkantoor nam al bij hen diensten af en zij waren enthousiast.” Het eerste telefoongesprek dat Willy met bouwens& voerde voorspelde al de kwaliteit van dienstverlening: “Het ging niet alleen om wat ze vertelden, ook om hoe zij het vertelden. Achteraf kan ik zeggen dat hun eigen bedrijfsvoering één-op-één aansluit op wat zij wegzetten bij hun klanten.” DLA Piper legde vervolgens bij een klant van beide partijen een referentiebezoek af. Daarbij kwam bouwens& als beste uit de bus.

“bouwens& verplaatste zich uitstekend in bezoekers van onze organisatie.”

DLA Piper huurt nu gastvrouwen en Beveiligers Plus. bouwens& handelt het loon af, zorgt ervoor dat het personeel hoogwaardig is opgeleid en biedt hen bijscholing. Medewerkers worden specifiek voor DLA Piper getraind en bouwens& zorgt voor volwaardige vervanging bij ziekte of vakantie. Ook heeft bouwens& de eigen receptionisten van DLA Piper bijgeschoold, zodat zij dezelfde kwaliteiten bezitten. “Van tevoren heeft bouwens& nauwkeurig onze specifieke wensen en situatie in kaart gebracht, en verplaatste zich heel goed in bezoekers. Daardoor kwamen zij met meerdere goede ideeën.” Zoals de glazen lift: “De bediening daarvan was voor ons dan wel vanzelfsprekend, maar niet voor bezoekers. bouwens& wees ons daar op.”

Het Hospitality Team van DLA Piper draait nu enige tijd. “Overdag ontbreekt het onze bezoekers aan niets. En ’s avonds leggen de Beveiligers Plus onze medewerkers in de watten”. En Willy heeft één aanspreekpunt waar ze altijd terecht kan voor zaken rondom de front office: bouwens&.

“bouwens& blijft betrokken, blijft meedenken en komt direct in actie.”

Willy roemt de pragmatische mentaliteit van bouwens&: “Nadat het team geïmplementeerd is, laten ze je niet los. En dan heb ik het meteen ook over de directie: zij blijven betrokken, blijven meedenken, bezoeken ons regelmatig, en komen direct in actie als er iets gedaan moet worden.”

In drie stappen naar een
betere, eigen vorm van
facilitaire dienstverlening

Download whitepaper

Mis niet langer onze blogs.

Meld u nu aan voor bouwens& updates