b

Kwaliteitsmanagementsysteem bouwens& voldoet aan ISO9001

ISO9001 bevestigt kwaliteit van bouwens&

14 september 2015

Nadat onlangs het Keurmerk Beveiliging werd behaald, voldoet bouwens& nu ook aan de kwaliteitsnorm van ISO 9001:2008. Daarmee laat de organisatie zien een kwalitatief hoogwaardige leverancier van facilitaire diensten te zijn.

Het Nederlands Certificatie Instituut (NCI), een onafhankelijke certificerende instelling, heeft na een uitgebreide audit geconcludeerd dat bouwens& voor 100% aan alle ISO eisen voldoet. De certificering verstevigt de positie van het bedrijf als toonaangevende speler op het gebied van facilitaire diensten.

Michael Bouwens, oprichter en algemeen directeur, legt uit waarom bouwens& heeft gekozen voor ISO 9001 certificering: “Bedrijven en organisaties zijn zich steeds meer bewust van kwaliteit. Zij willen bij voorkeur zaken doen met een ISO gecertificeerde leverancier. Certificatie geeft aan onze bestaande en nieuwe opdrachtgevers vertrouwen dat een onafhankelijk deskundige heeft vastgesteld dat ons kwaliteitsmanagementsysteem voldoet aan de eisen van ISO 9001. Zij kunnen erop vertrouwen dat we doen wat we hebben beloofd.”

ISO 9001:2008 is de meest erkende norm ter wereld die eisen stelt aan het kwaliteitsmanagementsysteem van een organisatie. Toepassing leidt tot inzicht en beheersing van de bedrijfsprocessen, waardoor gericht verbeteringen kunnen worden aangebracht. Uiteindelijk leidt dit tot minder fouten, minder kosten en meer tevredenheid, zowel van klanten als van de eigen medewerkers.

Wat zijn de voordelen van ISO 9001?

  • Klanttevredenheid staat centraal. Dankzij beter kwaliteitsmanagement ontstaat betere klantenservice en kan aan de behoeften en eisen van klanten worden voldaan;
  • Processen en structuren worden voor de gehele organisatie duidelijk, waaronder communicatiestructuren, taken en verantwoordelijkheden. Betere manieren van werken motiveren het personeel en zorgen voor meer betrokkenheid. Werksfeer, werkdruk en ziekteverzuim worden verbeterd.
  • De kwaliteitsnorm van ISO helpt het management om de organisatie goed te leiden en de prestaties continu te evalueren en te optimaliseren.
  • Verbeterde operationele prestaties leiden tot minder fouten. Problemen kunnen tijdig gesignaleerd en geïdentificeerd worden, waardoor actie ondernomen kan worden om fouten in de toekomst te voorkomen.
  • De onderneming is in staat om beter te concurreren in de markt. ISO 9001 is een voorsprong op de concurrentie.

 

In drie stappen naar een
betere, eigen vorm van
facilitaire dienstverlening

Download whitepaper

Mis niet langer onze blogs.

Meld u nu aan voor bouwens& updates