+31 (0)20 642 28 20
b

Toewijding wordt zelden vastgelegd in een nul uren contract.

Vertrouwen - de sleutel naar 100% bezetting

Artikel door Djordy van der Veer

Uw leverancier van facilitaire diensten bouwt uw hospitality team om twee redenen het liefst geheel vanaf de grond op. Men heeft op die manier de meeste variabelen in eigen hand en haalt een optimaal rendement uit de medewerkers. De afnemende partij kan tegelijkertijd allerlei redenen hebben om liever eigen medewerkers in te zetten, aangevuld met een aantal flexibele krachten van een facilitair specialist. Zo heeft men namelijk niet teveel mensen op de loonlijst staan en toch een stabiel team.

Nul uren contract of deeltijdcontract?
Het is vervolgens aan de leverancier om een plausibele inschatting te maken van het aantal uren dat afgenomen gaat worden. De leverancier moet immers krachten aantrekken die hij vervolgens plaatst bij een opdrachtgever. Vaak wordt dit opgelost met veel ‘nul uren’ contracten. Ik geloof daar niet in. Laten we eerlijk zijn, echte toewijding wordt maar zelden vastgelegd in een dergelijk document.

Bij bouwens& kiezen we dan ook voor een andere insteek. Onze flexibele krachten krijgen een deeltijdcontract, op basis van het overeengekomen aantal uren dat hij of zij voor ons wil werken. Dat brengt een risico met zich mee. Zetten we de medewerker weg voor minder uren dan afgesproken, dan schieten we erbij in.

Driehoek van vertrouwen
Als planner ken ik onze mensen, ook de flexwerkers, zonder uitzondering persoonlijk. Daardoor kunnen zij erop vertrouwen dat ze goed worden geplaatst. De opdrachtgever kan er hierdoor op vertrouwen dat we mensen sturen die passen bij zijn organisatie, ingewerkt zijn en de motivatie bezitten hun uiterste best te doen; zowel voor bouwens& als voor de mensen met wie ze dagelijks werken. Tot slot kent men elkaar goed en is er een groot onderling verantwoordelijkheidsgevoel tussen onze mensen. Anders gezegd: de ene medewerker van bouwens& blijft niet in bed liggen met een hoofdpijntje; dit zou immers betekenen dat de werkdruk bij een collega komt te liggen.

Deze ‘driehoek van vertrouwen’ maakt ons als partner flexibel en betrouwbaar. En dat is wat we nastreven bij elke opdrachtgever.

Djordyvanderveer

Over de auteur

Al vele jaren is Djordy van der Veer een vertrouwde stem voor opdrachtgevers en medewerkers. Hij is als Manager Planning het eerste aanspreekpunt voor de planning van werkzaamheden en het opstellen van roosters. Zoals het een echte Zeeuw betaamt blijft Djordy onder alle omstandigheden uiterst kalm.

Reacties

We horen graag hoe u erover denkt! Vul hieronder uw reactie in.

Terug naar boven

In drie stappen naar een
betere, eigen vorm van
facilitaire dienstverlening

whitepaper Download whitepaper

Mis niet langer onze blogs.

Meld u nu aan voor bouwens& updates