b

Op ieder moment stond een arts of verpleger klaar om te helpen, ook midden in de nacht.

Artsen en verplegers als inspiratiebron

Artikel door Michael Bouwens

Ter inspiratie voor onze eigen organisatie volg ik nauwlettend de trends en ontwikkelingen in de hotel- en luchtvaartindustrie. Bedrijven als Four Seasons, Emirates en Netjets staan namelijk voor veel mensen gelijk aan de hoogste kwaliteit in persoonlijke dienstverlening. Zij proberen telkens opnieuw de verwachtingen van hun gasten te overtreffen en behoren daardoor binnen hun discipline tot de absolute wereldtop.

Inspiratie uit onverwachte hoek
Toch werd ik verrast door een onwaarschijnlijk hoog niveau van dienstverlening uit een totaal andere hoek. Mijn zoon moest onverwacht worden opgenomen in het VU Ziekenhuis. Na vier dagen kon hij gelukkig weer gezond naar huis, maar het verblijf in het ziekenhuis was naar en onzeker. De artsen en verplegers die ons bijstonden maakten de ervaring door hun optreden echter draaglijker. Hun toewijding en humane werkwijze vielen op en waren hartverwarmend. De adviezen van de artsen waren deskundig en zij bespraken alles rustig én zorgvuldig met ons.

Het zijn de mensen die het verschil maken
Op ieder moment stond een verpleger klaar om te helpen, ook midden in de nacht. Juist in die moeilijke dagen nam het ziekenhuispersoneel mijn vrouw en mij zoveel mogelijk zorgen uit handen. Uiteraard kom ik liever niet terug in het VU Ziekenhuis, of in welk ander ziekenhuis ook. Maar de zorgsector heeft mijn ogen geopend met hun geheel andere manier van persoonlijke dienstverlening. Een beleving die niet alleen draait om de omgeving, maar waarin mensen met elkaar het verschil maken. Mijn doel is om deze gedachte vast te houden en zoveel mogelijk te laten doorklinken in onze bedrijfsvoering.

5890 michael bouwens management team  svp stropdas aansluiten op boord   1

Over de auteur

Zo’n tien jaar geleden droomde Michael Bouwens van een eigen bedrijf met de beste mensen en de mooiste opdrachten. Die droom komt nu uit. Het draait voor hem te allen tijde om persoonlijke dienstverlening met zorg en aandacht. Michael is Algemeen Directeur.

Reacties

We horen graag hoe u erover denkt! Vul hieronder uw reactie in.

In drie stappen naar een
betere, eigen vorm van
facilitaire dienstverlening

Download whitepaper

Mis niet langer onze blogs.

Meld u nu aan voor bouwens& updates